Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Konstruktorzy Mercedes-AMG Petronas F1 przyznają, co pomogło im po raz ósmy zwyciężyć wśród konstruktorów F1.

Od końca lat 70-tych XX wieku zespoły F1 kładą szczególny nacisk na aerodynamikę rozwijanych przez siebie bolidów i praktycznie od tego samego momentue dziedzina ta zaczęła być wspomagana komputerowo. W celu wyrównania szans FIA (Fédération Internationale de l’Automobile) określa, ile czasu zespoły mogą optymalizować aerodynamikę komputerowo i w tunelu, a zasady te wciąż ewoluują.

W 2021 weszły w życie limity modeli geometrycznych, jakie można przetestować, i to jak duże nakłady finansowe można na to przeznaczyć. W sezonie 2021 było to 145 milionów USD, w 2022 będzie to 140 milionów, a w 2023 135 milionów, a środki wydane na serwery muszą być w tym budżecie uwzględnione.

 

 

Jednocześnie zwiększono możliwości stosowania wspomagania komputerowego, lecz te ilości zależą od miejsca w stawce. Zespoły z dołu stawki mają o 25% większe możliwości w tym zakresie niż zespoły na czele, więc zwycięski zespół Mercedes-AMG Petronas F1 ma obecnie przydzielone najmniejsze zasoby ze wszystkich.

Komputerowa dynamika płynów (CFD) to podstawa dla obliczeń aerodynamicznych.

„Aerodynamika samochodu to jeden z najważniejszych czynników. (…) Są także regulacje, które określają, ile obliczeń geometrycznych możemy przeprowadzić w określonym czasie, który zwykle zamyka się w ośmiu tygodniach. Dlatego też staramy się zmaksymalizować, co tylko możemy, aby w tym okresie uzyskać jak najwięcej z CFD. Wszystko to sprowadza się do tego, żeby jak najwięcej obliczeń CFD dało się wykonać w ciągu jednego cyklu zegara. (…) Jeśli specjaliści od aerodynamiki otrzymają rezultat w ciągu dnia, to mogą przygotować modyfikację i uruchomić kolejną symulację na noc. Dzięki temu rano mają już dwa wyniki zamiast jednego. (…) Celujemy w to, aby mieć najlepszą CFD, co oczywiście przekłada się na sprzęt, którego używamy.” – podkreśla Simon Williams, szef zespołu ds. rozwoju oprogramowania aerodynamicznego w Mercedes-AMG Petronas F1.

 

 

Gdy ostatnio zespół Mercedes-AMG Petronas F1 dokonywał ulepszenia swojego sprzętu wybrano 2 generacji procesory AMD EPYC, którymi zastąpiono 3,5-roczny system innej firmy. Udało się uzyskać 20-procentowy wzrost wydajności, choć zwykle wzrosty wynosiły 1-2%. Wybór tej platformy przyczynił się do tego, że zespołowi Mercedes-AMG Petronas F1 udało się po raz ósmy zostać mistrzami wśród konstruktorów.

 

„Procesory AMD EPYC były kluczowe w uzyskaniu przewagi nad innymi, wygrywaniu wyścigów oraz zdobyciu mistrzostwa.” – stwierdza szef zespołu ds. rozwoju oprogramowania aerodynamicznego w Mercedes-AMG Petronas F1.

 

Simon Williams przypomiał też ciekawy fakt sprzed 10 lat: „Około 2012 roku AMD wykonało dobrą robotę tworząc specjalny procesor „Fangio”, który pozwalał zrealizować więcej w ramach ówczesnych regulacji.” Był to zmodyfikowany AMD Opteron 6276.

 

Innowacje zmieniające oblicze świata, budowa bardziej ekologicznego i inteligentnego świata, głównymi tematami Huawei Global Analyst Summit.