Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Konta użytkowników LinkedIn są przejmowane w ramach ogromnej akcji hakerskiej

Celem ataków na konta LinkedIn są dane logowania, które wyciekły z innych źródeł, lub za pomocą ataków typu brute-force.

Na początku tego tygodnia Cyberint poinformował, że wielu użytkowników LinkedIn skorzystało z platform mediów społecznościowych, takich jak Reddit, Twitter czy Microsoft Forums, aby poprosić o pomoc. Wygląda na to, że obsługa klienta LinkedIn jest przytłoczona prośbami, co skutkuje niezwykle długim czasem odpowiedzi.

„Niektórzy zostali nawet zmuszeni do zapłacenia okupu w celu odzyskania kontroli lub stanęli w obliczu trwałego usunięcia swoich kont” – powiedział badacz Cyberint Coral Tayar.

„Chociaż LinkedIn nie wydał jeszcze oficjalnego komunikatu, wydaje się, że czas reakcji ich pomocy technicznej wydłużył się, wraz z doniesieniami o dużej liczbie próśb o wsparcie”.

Dzieląc się swoimi doświadczeniami na Reddicie, jeden z użytkowników powiedział, że jego konto zostało zhakowane sześć dni temu, a adres e-mail powiązany z kontem został zmieniony w środku nocy.

Poszkodowana zwróciła się do firmy o pomoc, ale bezskutecznie: „Żadnej odpowiedzi z ich strony. To żałosne. Próbowałem zgłosić moje zhakowane konto, przejść przez weryfikację tożsamości, a nawet wysłać im DM na @linkedinhelp na Twitterze. Nigdzie żadnej odpowiedzi. Co za żart ze strony firmy”.

Chociaż cel kampanii nie jest znany, podobnie jak tożsamość atakujących, badaczom udało się dowiedzieć, że wiadomości e-mail są zastępowane tymi z usługi „rambler.ru”. Nie musi to oznaczać, że sprawcami zagrożeń są Rosjanie, ale daje to pewną wiarygodność temu poglądowi.

Jeśli chodzi o cele, konta w mediach społecznościowych mogą być wykorzystywane do dystrybucji złośliwego oprogramowania, inżynierii społecznej lub oszustw. Wiadomości otrzymywane od znajomych i współpracowników na platformach mediów społecznościowych mają zwykle wyższy wskaźnik otwieralności niż te pochodzące od zupełnie obcych osób, co może skutkować bardziej skutecznymi kampaniami złośliwego oprogramowania.