Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Korea Południowa: 15 miliardów dolarów przeznaczone na wsparcie zaawansowanych technologii akumulatorów 

Rząd Korei Południowej i jej największe firmy produkujące baterie planują wspólnie zainwestować 20 bilionów wonów (15,1 miliarda dolarów) do 2030 roku w rozwój zaawansowanych technologii akumulatorów, w tym akumulatorów półprzewodnikowych – tak poinformowało w czwartek ministerstwo przemysłu. 

Jak informuje Reuters, w Korei Południowej działa trzech z pięciu największych na świecie producentów baterii do pojazdów elektrycznych (EV): LG Energy Solution Ltd (LGES), Samsung SDI Co Ltd i SK On. Trio wspólnie kontroluje ponad jedną czwartą światowego rynku akumulatorów do pojazdów elektrycznych i zaopatruje głównych producentów samochodów, w tym Tesla Inc, Volkswagen AG, General Motors Co i Ford Motor Co.

Ministerstwo powiedziało, że trzy firmy zajmujące się bateriami zbudują pilotażowe zakłady produkcyjne w Korei Południowej, które będą służyć jako ich centra innowacji produktowych i produkcyjnych. Zakłady będą wykorzystywane do testowania i wytwarzania zaawansowanych produktów, takich jak akumulatory półprzewodnikowe, akumulatory cylindryczne 4680 i akumulatory bezkobaltowe, zanim rozpocznie się masowa produkcja z zagranicznych zakładów produkcyjnych.

„Wspólna inwestycja pozwoli Korei Południowej rozpocząć komercyjną produkcję akumulatorów półprzewodnikowych przed innymi” – napisano w oświadczeniu ministerstwa.

Producenci akumulatorów do pojazdów elektrycznych ścigają się, aby opracować nowe technologie, które obiecują większy zasięg jazdy, większą gęstość energii i większe bezpieczeństwo niż konwencjonalne akumulatory litowo-jonowe.Ministerstwo przemysłu poinformowało, że dzięki tej inwestycji Korea Południowa zamierzała czterokrotnie zwiększyć krajowe zdolności produkcyjne materiałów katodowych i potroić eksport sprzętu związanego z produkcją baterii. Plan pojawia się po tym, jak rząd na początku tego miesiąca ogłosił plan wsparcia finansowego w wysokości 7 bilionów wonów dla krajowych producentów baterii, którzy chcą zainwestować w infrastrukturę w Ameryce Północnej, aby pomóc im poradzić sobie z amerykańską ustawą o redukcji inflacji.

Na początku tego miesiąca Departament Skarbu USA ujawnił surowsze przepisy podatkowe dotyczące pojazdów elektrycznych mające na celu uniezależnienie Stanów Zjednoczonych od Chin w zakresie łańcuchów dostaw pojazdów elektrycznych. Amerykańska ustawa o redukcji inflacji wymaga, aby 50% wartości komponentów baterii zostało wyprodukowanych lub zmontowanych w Ameryce Północnej, aby kwalifikować się do kredytu w wysokości 3750 USD, a 40% wartości krytycznych minerałów pochodzących ze Stanów Zjednoczonych lub partnera wolnego handlu również na kredyt w kwocie 3750 USD. Zgodnie z najnowszymi przepisami 16 modeli pojazdów elektrycznych kwalifikuje się teraz do pełnej lub częściowej ulgi podatkowej, w oparciu o nowe progi, które wymagają, aby określony procent części akumulatorów i minerałów pochodził z kwalifikującego się kraju.

Według analizy przeprowadzonej przez biuro maklerskie Korea Investment & Securities, prawie 80% pojazdów elektrycznych, które kwalifikują się do federalnych ulg podatkowych w USA wykorzystuje baterie trzech głównych producentów ogniw w Korei Południowej.

Chiński gigant akumulatorowy CATL zaprezentował w środę akumulator ze skondensowanej materii, którego masową produkcję ma nadzieję rozpocząć jeszcze w tym roku. Wiodący na świecie producent akumulatorów powiedział w zeszłym miesiącu, że trudno jest opracować technologicznie wykonalny i konkurencyjny produkt oparty na akumulatorach półprzewodnikowych – w technologii, nad którą pracują również japońska Toyota Motor Corp i niemiecki Volkswagen.