Koreański producent stacji ładowania sięga po rynek japoński i otwiera biuro w USA
Chaevi, południowokoreański producent stacji ładowania samochodów elektrycznych, planuje zbudować ultraszybką sieć w USA i współpracować z producentami samochodów w Japonii, aby konsumenci na całym świecie zaczęli korzystać z czystszego transportu pasażerskiego, podaje Bloomberg.com.
Po zainstalowaniu około 26 000 ładowarek EV od czasu założenia firmy w 2016 roku w rodzimym kraju, Chaevi otworzyło biuro w Dolinie Krzemowej i rozważa utworzenie bazy produkcyjnej w USA, powiedział dyrektor ds. marketingu Young Min Kim.
Chociaż liczba punktów ładowania przypadająca na jeden samochód elektryczny w Korei jest wysoka, konsumenci wciąż uważają, że ich brakuje, a wiele z nich jest oddalonych od obszarów mieszkalnych lub stale uszkodzonych, wynika z październikowego raportu państwowego Korea Development Institute.
Chaevi przewiduje, że do końca przyszłego roku Korea będzie potrzebowała około 210 000 wolnych i 24 000 szybkich ładowarek, aby osiągnąć swój cel, jakim jest osiągnięcie pół miliona punktów ładowania pojazdów elektrycznych w całym kraju do 2025 r.
Japonia, w której udział pojazdów elektrycznych jest wciąż niewielki, to kolejny rynek, na którym Chaevi odnotowuje duży wzrost. Kim dodał, że są plany otwarcia biura w Tokio.
Chociaż inwestowanie w USA oznaczałoby zmierzenie się z producentami superładowarek będącymi na tamtejszym rynku od dawna, jak choćby Tesla Inc., EVgo Inc. i Electrify America LLC, to niedawno uchwalona ustawa o redukcji inflacji zmusza Chaevi do rozważenia inwestycji w Ameryce Północnej. Ustawa, która ma na celu zmniejszenie uzależnienia od Chin i zachęcenie producentów samochodów na całym świecie do produkcji większej liczby samochodów w Stanach, może również przewidywać dotacje dla producentów ładowarek elektrycznych.
Chiny, największy na świecie rynek samochodów elektrycznych, nie są jednak atrakcyjne, powiedział Kim. Powiedział, że ryzyko polityczne jest odstraszające, a rynek jest już zatłoczony. Według BloombergNEF w Chinach zainstalowano około 346 950 szybkich ładowarek, w porównaniu z 29 541 w Europie i 23 159 w Stanach Zjednoczonych.
Chęć sięgnięcia poza Koreę może wynikać z surowych przepisów tego kraju dotyczących ładowarek pojazdów elektrycznych, powiedział Lee Chang-hee, analityk Samsung Securities Co. „Korea ma surowe przepisy dotyczące ładowarek EV, takie jak ograniczenie liczby zainstalowanych na parkingu” – powiedział Lee. – „Więc niektórzy koreańscy producenci szukają pola do ekspansji za granicą”. Podobne ruchy podejmują też inni. SK Group, która kontroluje producenta akumulatorów EV SK On Co., jest sponsorem amerykańskiego dostawcy rozwiązań do ładowania elektrycznego Atom Power Inc., podczas gdy Hyundai Motor Co. nawiązał współpracę z Lotte Group, w ramach której gigant handlu detalicznego zapewni nieruchomości do ładowania Hyundaia stacje.