Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

KPMG: 30% przedsiębiorstw planuje zwiększenie wydatków na digitalizację

Raport KPMG w Polsce pt. „Monitor Transformacji Cyfrowej Biznesu”* pokazuje, że ponad 30% polskich firm zapowiada zwiększenie budżetu na transformację cyfrową w przeciągu roku. Przy tym ⅕ przedsiębiorców planuje utworzenie oficjalnego dokumentu strategii dotyczącego tego zadania jeszcze w 2024 roku.

„Monitor Transformacji Cyfrowej Biznesu to raport realizowany od 2022 roku przez KPMG w partnerstwie z Microsoft. Jeden z najważniejszych badanych w nim wskaźników – strategii cyfryzacji – ocenia stan zaawansowania przedsiębiorstw w zakresie wdrożenia przez nie szczegółowego dokumentu przedstawiającego plan digitalizacji wewnętrznych procesów biznesowych. Tegoroczny wynik w tym zakresie był o 0,8 pkt lepszy niż w poprzedniej edycji i wyniósł 4,3 pkt na 10 możliwych do zdobycia. Główny wskaźnik dla firm deklarujących posiadanie formalnego dokumentu dotyczącego procesu digitalizacji wyniósł 6,1 pkt, czyli o 1,4 pkt więcej niż średnia dla organizacji, które takiego dokumentu nie posiadają. Wyraźne różnice są widoczne w każdym z czterech analizowanych obszarów, tj. strategia cyfryzacji, potencjał do transformacji, implementacja technologii oraz cyberbezpieczeństwo i ryzyko” – podało KPMG Polska.

Procent przedsiębiorstw, w których już istnieje dokument określający strategię transformacji cyfrowej wzrósł do 27% z 21%. Wszyscy ankietowani zapewnili, że w dokumencie jasno wskazano cele i sposoby realizacji planu – jest to o 18% więcej odpowiedzi niż rok temu. Odsetek firm planujących utworzenie takiego dokumentu jeszcze w roku bieżącym rdr skoczył o 15%.

„Niezmiennie na pozycji lidera pod względem posiadania formalnego dokumentu transformacji cyfrowej plasuje się sektor finansowy. Obecnie 60% firm z tej branży wykorzystuje taki dokument – o 10 pkt proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Odsetek organizacji z sektora motoryzacyjnego i dóbr konsumpcyjnych, które opracowały formalną strategię cyfryzacji, zwiększył się odpowiednio o 36 i 24 pkt proc. Najsłabiej w zestawieniu wypada sektor energetyczny – posiadanie strategii cyfryzacji zadeklarowało jedynie 8% firm z branży energetyki, przemysłu wydobywczego i usług komunalnych” – czytamy w komunikacie.

W stosunku do zeszłorocznej edycji badania o 19% wzrosła liczba przedsiębiorstw, które chcą inwestować więcej w digitalizację. Niemal 6 z 10 firm deklaruje, że utrzyma wydatki na zbliżonym poziomie, a 3% organizacji zapowiada, że środki przeznaczone na ten cel będą mniejsze. 18% organizacji chce zwiększyć liczbę etatów o stanowiska pracowników oddelegowanych do przeprowadzenia transformacji cyfrowej.

*Raport „Monitor Transformacji Cyfrowej Biznesu” powstał na podstawie badania przeprowadzonego przez firmę Norstat metodą CATI (ang. Computer-Assisted Telephone Interviewing) na przełomie stycznia i lutego 2024 roku. Przebadanych zostało 180 respondentów, którzy w swoich firmach odpowiadają za kwestie związane z cyfryzacją.