Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

KPRM podsumował czerwiec w cyfrowych usługach państwa.

Nie ma wątpliwości, że znaczenie cyfrowych usług będzie z czasem rosło także w obszarze administracji państwowej. Widać to chociażby po coraz większym zainteresowaniu obywateli usługami cyfrowymi. 

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów podsumowała czerwiec w obszarze państwowych usług cyfrowych. Jak wskazuje KPRM, w czerwcu 2022 dalej konsekwentnie rosła liczba użytkowników – Profil Zaufany zyskał ponad 134 tys. nowych użytkowników. Najwięcej profili zaufanych zakładano przez internet, aż 48% zgłoszeń zostało potwierdzonych przez bankowość elektroniczną, osobiście w punktach potwierdzających 41 %.

Rośnie także popularność stosowania tzw. Pism ogólnych. Są to cyfrowe wersje tradycyjnie składanych papierowo dokumentów do urzędów. W ten sposób można adać pytanie, napisać wyjaśnienie, złożyć zażalenie, żądanie, podanie lub wniosek. Za jego pomocą można uzupełnić wcześniej złożony wniosek lub przekazać dokument, zaproszenie na wydarzenie lub petycję do urzędu. W czerwcu złożono ich ponad 208 tys.

Popularne były także: zgłoszenie zbycia lub zakupu pojazdu (ponad 72 tys.), usługi meldunkowe (14,5 tys.), możliwość zgłoszenia narodzin dziecka (11 682 razy), odpis aktu cywilnego (ponad 21 tys.) oraz zgłoszenie utraty dowodu osobistego (prawie 4300)

Od początku roku założono ponad 1,5 mln Profili Zaufanych, a mObywatel został pobrany 8 mln razy. Zainteresowanie cyfrowymi usługami administracji państwowej będzie się z pewnością nasilało, z racji chociażby zmiany pokoleniowej – dzisiejszy 20-latek nie może przecież pamiętać świata bez internetu, a możliwość załatwienia dowolnej sprawy online jest dla generacji Z rzeczą absolutnie oczywistą i naturalną.

 

Intel i Google optymalizują obliczenia chmurowe pod wysokowydajne obliczenia HPC.