Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Capgemini zatrudni 200 nowych pracowników w Krakowie. Kto znajdzie pracę w centrach usług biznesowych w Krakowie?

Prognozy wskazują, że pomimo kryzysu związanego z pandemią liczba pracowników w centrach nowoczesnych usług biznesowych w Krakowie może zwiększyć się w 2021 r. Model pracy zdalnej nadal zyskuje na popularności, a branżę czeka dalszy rozwój.

 

Kraków jest niekwestionowanym liderem pod kątem zatrudnienia w centrach usług biznesowych w Polsce. W 2010 roku w krakowskich centrach pracowało 12 300 osób, co stanowiło 30 proc. wszystkich zatrudnionych w takich centrach w kraju. Według raportu ABSL w 2020 r. funkcjonowały już 234 takie organizacje, zatrudniające ponad 77 700 osób, co obecnie stanowi 23 proc. zatrudnienia w tym sektorze ogółem.
Prognozy wskazują, że w 2021 r. liczba stanowisk pracy w poszczególnych centrach usług biznesowych na terenie Krakowa może zwiększyć się średnio nawet o 300. Warto zatem wiedzieć, jakie umiejętności i kompetencje będą szczególnie cenione.

 

Capgemini zwiększy zatrudnienie w centrach biznesowych w Krakowie

W 2021 r. firma Capgemini, funkcjonująca na małopolskim rynku od 25 lat, zatrudnia blisko 4,3 tys. pracowników w Krakowie i planuje w swoim krakowskim oddziale zwiększyć zatrudnienie o kolejne 200 osób. Wśród najbardziej poszukiwanych kompetencji plasują się m.in. znajomość języków obcych, nowych technologii, kompetencje cyfrowe, a także doświadczenie w konsultingu biznesowym.

 

Capgemini Polska specjalizuje się w transformacji procesów biznesowych (F&A, procurement, HR, supply chain, banking & financial services), IT (sztuczna inteligencja, machine learning, deep learning), aplikacji i systemów oraz w projektowaniu i wdrażaniu nowoczesnych narzędzi i technologii. Doradzamy też klientom w zakresie prowadzenia oraz transformacji ich własnych GBS i SSC na terenie Polski i Europy. W Krakowie nasi pracownicy to głównie specjaliści z obszaru Business Services oraz IT – a więc konsultanci i analitycy biznesowi, specjaliści ds. zakupów, księgowi, logistycy, HR-owcy, ale też informatycy, programiści, testerzy, deweloperzy oraz eksperci od sztucznej inteligencji (AI). Ekspertyza biznesowa i IT jest wspierana przez zespoły prowadzące wdrożenia IA oraz RPA zarówno u naszych klientów, jak i wewnątrz naszej organizacji. Nasza wartość eksportowa jest więc związana z jednej strony z dobrą znajomością nowych technologii i procesów, ale też języków obcych. W sumie obsługujemy klientów w Europie i na całym świecie w ponad 30 językach dla tych lokalizacji, gdzie nasi  klienci mają swoje siedziby i oddziały – mówi Wojciech Cichoń, członek zarządu Capgemini Polska oraz dyrektor Business Services Eastern Europe w Capgemini.

 

Co warto podkreślić, raport ABSL wskazuje, że Kraków jest miastem, gdzie prognozowane są podwyżki płac w sektorze usług biznesowych na najwyższym w Polsce poziomie, wynoszącym ok. 5 proc. Oznacza to, że jest to region szczególnie korzystny, nie tylko pod kątem miejsc pracy, ale także pod kątem płac – dla pracowników.

 

Branża IT na wygranej pozycji

Według danych Pracuj.pl w 2020 r. aktywność pracodawców była mniejsza niż przed rokiem, czy też w 2018 r. Niemniej jednak 14 proc. ze wszystkich 542 593 ogłoszeń zamieszczonych w portalu, była skierowana do specjalistów IT. Raport ABSL wskazuje, że na krakowskim rynku centrów usług biznesowych 21 proc. stanowią miejsca pracy w obszarze IT, co daje ponad 16 tys. stanowisk. Dodatkowo pandemia stała się potężnym akceleratorem przemian cyfrowych na świecie i zintensyfikowała cyfrową transformację w wielu przedsiębiorstwach na świecie, stąd też duże zapotrzebowanie na nowe rozwiązania technologiczne i ręce do pracy w obszarze IT. Rynek pracy nie pozostawia złudzeń – specjaliści branży informatycznej mogą być spokojni o miejsca pracy. Oprócz wakatów na dobrze już wszystkim znane stanowiska – programistów, architektów, deweloperów IT, potrzebni będą specjaliści od nowych technologii. Architekt sztucznej inteligencji, inżynier oprogramowania AI, data scientist, inżynier uczenia maszynowego – to stanowiska przyszłości, które powstają coraz liczniej i z pewnością w 2021 r. będą poszukiwani pracownicy w tych zakresach kompetencyjnych.

 

W krakowskim Capgemini eksperci IT pracują w międzynarodowych i interdyscyplinarnych zespołach, które koncentrują się na unowocześnianiu przedsiębiorstw, w tym na wdrażaniu rozwiązań globalnych partnerów na dużą skalę, takich jak SAP, Microsoft, AWS, ServiceNow, Oracle czy Vmware. Na uprzywilejowanej pozycji są więc eksperci z doświadczeniem, ale chłonność branży IT powoduje jednak, że zatrudnienie znajdą osoby o różnym stopniu doświadczenia zawodowego, szczególnie te z dobrą znajomością języków obcych.

 

Specjalista pracujący w centrach biznesowych Capgemini to statystycznie osoba z wykształceniem wyższym, znająca dwa języki obce, w wieku 32 lat. Najczęściej to właśnie u nas pracownicy zdobywają wiedzę i umiejętności z obszaru IT od podstaw. Są wśród nas przedstawiciele trzech pokoleń, z których większość stanowi pokolenie Y, bo jest to ponad 70 proc. zatrudnionych. Pozostałe 16 proc. to pracownicy należący do pokolenia Z oraz ponad 13 proc. stanowią osoby z generacji X. Jesteśmy też bardzo dumni z faktu, że ponad połowa naszych pracowników to kobiety – mówi Monika Chajdacka, dyrektor HR w Cloud Infrastructure Services w Capgemini Polska.

 

Warto podkreślić, że wraz z rozwojem branży IT na świecie w Polsce pojawiają się też coraz ciekawsze i innowacyjne projekty, które przyciągają pasjonatów nowych technologii. Dodatkowo, firmy dbają też o stały rozwój kompetencji miękkich wśród pracowników.

 

Aktualnie zajmujemy się badaniami nad autonomicznymi pojazdami, projektujemy boty, pracujemy nad inteligentną automatyzacją procesów. Portfolio projektów z roku na rok staje się coraz bardziej zróżnicowane, co wymaga ekspertyzy na wysokim poziomie. Nie oznacza to jednak, że kompetencje miękkie przestają być ważne. W naszej organizacji dobra znajomość języków obcych, wysoko rozwinięte kompetencje w zakresie komunikacji, inteligencja emocjonalna także są wysoko cenione. Pracownicy mogą szlifować swoje umiejętności korzystając z renomowanych platform szkoleniowych, takich jak Pluralshight czy Coursera – tłumaczy Monika Chajdacka.

https://itreseller.pl/itrnewit-reseller-tv-6/