Lenovo dynamicznie osiąga rentowność, wykazując dwucyfrowe kwartalne wyniki wzrostu wszystkich działów – opublikowało wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2018/19 roku.
Grupa Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) poinformowała dzisiaj o swoich wynikach za pierwszy kwartał roku finansowego zakończony 30 czerwca 2018 r. Już drugi kwartał z rzędu Lenovo osiąga solidny, dwucyfrowy wzrost obrotów w ujęciu rok do roku. Przychody Grupy sięgnęły poziomu 11,91 mld USD i wzrosły w ujęciu rok do roku o 19%. Firma może się też pochwalić imponującym dochodem przed opodatkowaniem za omawiany kwartał w wysokości 113 mln USD, co oznacza wzrost o 182 mln USD w ujęciu rok do roku, a rentowność poprawiła się we wszystkich działach. W pierwszym kwartale roku finansowego zysk przypadający na akcjonariuszy Lenovo wzrósł do 77 mln USD, o 149 mln USD w ujęciu rok do roku. Podstawowy zysk na akcję w pierwszym kwartale roku finansowego wyniósł 0,65 centa USA czyli 5,10 centa hongkońskiego.
- Kolejne wyniki kwartalne potwierdzają słuszność strategii Lenovo: przychody za I kwartał wzrosły o 19% rdr do poziomu 11,91 mld USD, co oznacza dwucyfrowy wzrost w drugim już kwartale z rzędu oraz zwiększenie rentowności wszystkich działów
- Zysk przed opodatkowaniem za I kwartał również wzrósł do 113 mln USD, co oznacza poprawę o 182 mln USD w porównaniu z I kwartałem ubiegłego roku i o 76 mln USD względem poprzedniego kwartału
- Zysk przypadający na akcjonariuszy za I kwartał zwiększył się do 77 mln USD, co oznacza wzrost o 149 mln USD w porównaniu z I kwartałem ubiegłego roku
„Dzięki konsekwentnej realizacji naszej trójfalowej strategii wszystkie działy znacząco poprawiły zarówno przychody, jak i rentowność. Minęliśmy w Lenovo punkt zwrotny i rozpoczęliśmy fazę przyspieszenia — przyspieszamy realizację strategii transformacji oraz wzrost wyników naszych działów” — powiedział Yang Yuanqing, prezes i dyrektor naczelny Lenovo. „W przyszłości będziemy utrzymywać najwyższą w branży rentowność oraz większy niż w całej branży wzrost w segmencie PC, przywrócimy dobrą kondycję działowi smartfonów, zmienimy dział centrów danych w motor trwałego wzrostu i zysków, a także będziemy kontynuować inwestycje w inicjatywy „Smart IoT + Cloud” oraz „Infrastructure + Cloud”, które zapewnią nam stabilne zyski w dłuższej perspektywie”.
Omówienie wyników grup
Zyski Lenovo za I kwartał roku finansowego 2018/2019 oznaczają, że firma pokonała zakręt na drodze do transformacji i weszła w nową fazę rozwoju. Osiągnięcia te zawdzięcza postępom w realizacji strategii oraz koncentracji na „Inteligentnej transformacji”. Zdecydowana konsolidacja kluczowych działów w usprawnione i zintegrowane przedsiębiorstwo oraz koncentracja na dynamicznych generatorach obrotów zaczęła szybko przynosić znaczące wyniki.
W zeszłym kwartale firma Lenovo zapowiedziała powołanie nowego działu Intelligent Devices Group (IDG), który połączył dotychczasowe działy Personal Computer and Smart Devices Group i Mobile Business Group. Nowe spojrzenie na interakcję tych działów oraz produkowanych przez nie urządzeń i ich wpływu na klientów zaowocowało dwucyfrowym wzrostem przychodów IDG w ujęciu rok do roku, a także zwiększeniem udziału w rynku PC we wszystkich regionach. Jednocześnie Lenovo nie tylko stymuluje globalne trendy wzrostu w segmentach oprogramowania i usług, ale też czerpie z nich zyski.
W omawianym kwartale kluczowe działy Lenovo wykazały znaczący wzrost oraz mocną pozycję na rynku:
- Intelligent Devices Group wykorzystuje synergię wspólnych platform i zasobów, dzięki czemu osiągnęła solidny wzrost przychodów o 14% w ujęciu rok do roku, na poziomie 9,95 mld USD.
- W omawianym kwartale dział PC and Smart Devices (PCSD) w strukturze IDG osiągnął znaczący, dwucyfrowy wzrost przychodów już drugi kwartał z rzędu — 19% w ujęciu rok do roku, a ponadto utrzymał rentowność na poziomie 5%. Firma Lenovo jest najszybciej rozwijającym się dostawcą pod względem sprzedaży jednostkowej spośród pierwszej piątki światowych producentów PC i powróciła na pierwsze miejsce na świecie według danych firmy Gartner. Oprócz segmentu PC Lenovo nieustannie rozwija ofertę urządzeń inteligentnych, w tym do inteligentnego domu i biura oraz rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej.
- Dział Mobile Business Group (MBG) w strukturach IDG znacząco poprawił wyniki kwartalne dzięki trzem najważniejszym posunięciom. Po pierwsze, grupa zmniejszyła wydatki operacyjne o ponad 100 mln USD. Po drugie, wprowadziła ulepszoną ofertę produktów. Po trzecie, skoncentrowała się na wybranych rynkach, na których może konkurować w sposób opłacalny. Po udoskonaleniu oferty produktów firma skoncentrowała się na segmentach klasy średniej i z powodzeniem wprowadziła na rynek w omawianym kwartale modele Moto G i Moto E. Przychody i wolumen sprzedaży rosły nadal szczególnie w Ameryce Łacińskiej, przewyższając odpowiednie wskaźniki dla całego rynku już siódmy kwartał z rzędu. W Ameryce Północnej sprzedaż urządzeń mobilnych Lenovo niemal się podwoiła w ujęciu rok do roku za sprawą odpowiedniej strategii skalowania, która zaowocowała wzrostem obrotów u wszystkich czterech największych operatorów.
Kontynuując osiągnięcia z IV kwartału, dział Data Center Group (DCG) Lenovo jeszcze zwiększył dynamikę wzrostu i uzyskał rekordowy przychód kwartalny na poziomie 1,6 mld USD. Był to już trzeci z rzędu kwartał dwucyfrowego wzrostu przychodów, które w porównaniu z tym samym kwartałem poprzedniego roku zwiększyły się o 67,8%. Na rekordowo wysokie przychody wpłynął wzrost działów infrastruktury definiowanej programowo, wysokowydajnych systemów obliczeniowych i sztucznej inteligencji oraz rozwiązań hiperskalowych. Produkty definiowane programowo pod nową marką Lenovo ThinkAgile po raz kolejny osiągnęły ponad trzycyfrowy wzrost w ujęciu rok do roku, a dział zapowiedział nową komponowalną platformę infrastruktury chmurowej ThinkAgile CP. Dział rozwiązań hiperskalowych także osiągnął trzycyfrowy wzrost w ujęciu rok do roku, a ponadto poprawił zysk brutto i zdywersyfikował grono klientów. Pozytywny trend firma odnotowała także w dziedzinie tradycyjnej infrastruktury, a sprzedaż rozwiązań pamięci masowej flash wykazała dynamiczny wzrost o 42% w ujęciu rok do roku. W omawianym kwartale firma Lenovo prześcignęła HPE i po raz pierwszy zajęła 1. miejsce wśród dostawców superkomputerów na liście TOP500 ze 117 systemami.
Koncentrując się na przyszłości Lenovo’s Capital and Incubator Group (LCIG) nieustannie inwestuje w kompetencje grupy w dziedzinie technologii informatycznych nowej generacji, w tym AI, IoT, Big Data i VR/AR, we wszystkich sektorach, takich jak produkcja przemysłowa, służba zdrowia i transport.