Lenovo Monster Attack – pierwsze wydarzenie na żywo i to w wyścigowym wydaniu! Co mają wspólnego ThinkPady i sportowe motocykle?

Na torze Driveland doszło do wydarzenia organizowanego przez dwie firmy, które, w swoich branżach są uznawane za prawdziwe legendy. Mowa o Lenovo i Ducati, a event, odbywający się 26 maja, nosił wiele mówiącą fanom motoryzacji nazwę Monster Attack.

 

Lenovo naszym czytelnikom przedstawiać nie trzeba. Wielu z Was używa na co dzień ThinkPadów – swoistej ikony laptopów biznesowych. Inni znają znakomicie biznesowe desktopy ThinkCentre oraz stacje robocze ThinkStation. Gracze natomiast znakomicie kojarzą markę Legion. 

 

Obejrzyj film z wydarzenia Lenovo Monster Attack:

 

 

Lenovo jest oczywiście znakomicie znane naszym czytelnikom. Jej partner, który także współtworzył to wydarzenie, włoska firma Ducati, wymagać może nieco przybliżenia.

Ducati, w swojej branży, jest firmą równie wysoko cenioną, co Lenovo. Założona w 1926 roku we włoskiej Bolonii firma produkuje znakomite motocykle, cenione za niezwykłą stylistykę (w końcu włoska szkoła designu jest słusznie uważana za najlepszą na świecie) oraz świetne osiągi. W latach 90 z torów wyścigowych Ducati przeniosło się także do miast dzięki serii Monster. Pierwszy “włoski potwór” stworzył tak naprawdę własną kategorię motocykli (naked bike/streetfighter) – pozbawionych osłon, za to ze sportowym sercem. 

Lenovo jest partnerem technologicznym Ducati od 2018 roku, a od lutego bieżącego roku jest także sponsorem tytularnym zespołu MotoGP Ducati Lenovo Team. Współpraca obu firm ma także wymiar techniczny – Ducati korzysta z potencjału technologicznego Lenovo w celu optymalizacji parametrów i przy projektowaniu maszyn. We wspólnych planach obu firm jest m.in. powstanie infrastruktury pulpitów wirtualnych (VDI), co ma usprawnić pracę działających zdalnie inżynierów firmy z Bolonii. 

Okazją do spotkania prasowego była premiera nowej odsłony Ducati Monster oraz prezentacja nowych, biznesowych maszyn Lenovo. Lenovo Monster Attack to pierwsze od czasu lockdownów z wiosny 2020 roku, wydarzenie dla mediów organizowane na żywo, w jakim mogliśmy wziąć udział (jeśli nie liczyć IFA 2020, którego… lepiej rzeczywiście nie liczyć i szybko o nim zapomnieć). Przyznaję, byłem ciekaw kto pierwszy odważy się zorganizować event na żywo. Wydarzenia online, chociaż ułatwiają pracę, pozbawione są kontaktu z drugim człowiekiem, a to aspekt, który wszyscy mocno zaczęliśmy doceniać, kiedy go zabrakło. Pomimo iż tematyka motoryzacyjna, przewijająca się oczywiście w ramach Lenovo Monster Attack, nieszczególnie mnie interesuje, to samo wydarzenie muszę uznać za interesujące. Dlaczego? Powodów jest kilka. 

 

Pierwszym jest oczywiście aspekt ludzki. Po miesiącach przerwy mogłem spotkać ludzi, z którymi w normalnych okolicznościach widywałem się po kilka razy w miesiącu na różnych wydarzeniach medialnych. 

 

Drugi powód jest czysto sprzętowy. W końcu miałem okazję pobawić się chwilę niezwykłym Lenovo ThinkPad X1 Fold. Ten mały komputer bazujący na platformie Intel Lakefield trudno zdefiniować. Czy to tablet? Notebook ze składanym ekranem? Fold zaciera te kategorie, będąc de facto tabletem (jeden, dotykowy ekran), którego można szybko przeistoczyć w laptopa. Dzieje się tak ze względu na niezwykłą konstrukcję tego urządzenia. Posiada bowiem składany ekran. Po złożeniu ThinkPad X1 Fold zaczyna przypominać laptopa zdecydowanie bardziej, a upodabnia się do niego niemal idealnie gdy tylko założymy specjalną klawiaturę, mieszczącą się w dolnej części ekranu. Komputer ten obsługuje także specjalne piórko, które ułatwia np. tworzenie notatek. Urządzenie działa płynnie, responsywnie i sprawia niezłe wrażenie, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę, że to produkt w pełni pionierski. Takie komputera po prostu wcześniej nie było. Ta innowacyjność ma swoją cenę. X1 Fold jest grubszy niż jego niektórzy kuzyni z linii ThinkPad, a do tego kosztuje krocie. Niemniej jednak trudno obok niego przejść obojętnie. 

 

O ile ThinkPad X1 Fold zdaje się być bardziej technologicznym pokazem siły ze strony Lenovo, o tyle już ThinkPad X1 Titanium Yoga, także prezentowany na wydarzeniu, jest pełnoprawnym produktem stworzonym do codziennej pracy. Czym jest? Każdy wie jak wygląda ThinkPad, prawda? Jest czarny, matowy, solidny, może nieco kanciasty, ale jego bryła starzeje się wolniej, jak dobry garnitur. Titanium Yoga jest inny. Wykorzystano tu nie tylko stop magnezu i aluminium, ale też tytan – metal używany do budowania pojazdów kosmicznych (co jest o tyle zabawne, że to właśnie ThinkPad był pierwszym laptopem w kosmosie). 

 

 

Jeśli jednak kochamy superlekkie maszyny, to najciekawszą z prezentowanych podczas wydarzenia był ThinkPad X1 Nano. Ten oparty o procesory Intel Core i7 11. Generacji (Tiger Lake-U), zgodny z platformą Intel Evo, smukły laptop waży ledwie… 907 gramów. Sam korzystam z komputera, który waży niecały kilogram i wiem jak wiele zmienia to w codziennym funkcjonowaniu – laptopa po prostu nie czuć w torbie czy plecaku. X1 Nano jest jeszcze lżejszy, a przy tym zachowuje większość cech klasycznych ThinkPadów. 

 

Oprócz tego zostały zaprezentowane najbardziej wydajne urządzenia w portfolio Lenovo czyli stacje robocze:  mobilne z serii ThinkPad P oraz ThinkStation z produktem P340 Tiny. Nowy monitor ThinkVision P32p w parze z najmniejszą stacją roboczą P340 Tiny stanowi bezkompromisową wydajność i produktywność w codziennej wymagającej pracy. Uzupełnieniem komplementarnej oferty Lenovo były rozwiązania z rodziny Smart Office: Think Smart Hub II oraz ThinkSmart View. 

 

– Dzisiejsze wydarzenie jest owocem pięknej trzyletniej współpracy między Lenovo a Ducati, która oparta jest na wzajemnej pasji do przełomowych technologii. Dzięki nim możemy wspólnie wytyczać nowe trendy czy to w biurze, w domu, na ulicy lub – jak dzisiaj – na wyścigowym torze. Jesteśmy dumni z bycia partnerem tytularnym zespołu Ducati Lenovo Team, który ściga się w najbardziej prestiżowych na świecie wyścigach motocyklowych MotoGP i korzysta z naszych inteligentnych rozwiązań, by osiągać coraz lepsze wyniki i sukcesy – mówił Wojciech Zaskórski, general manager Lenovo Polska.

 

„To dla mnie wyzwanie i odpowiedzialność, które z entuzjazmem podejmuję.”- podkreśla Wojciech Zaskórski, General Manager w Lenovo Polska w programie IT Reseller TV „Liderzy Branży”