Lenovo New Product Training 2024: Nowe rozwiązania dla biznesu gotowe na erę AI

15 maja, w warszawskim Kinogramie, odbyła się kolejna, 18 już edycja wydarzenia New Product Training (NPT) organizowanego przez Lenovo. 

Lenovo NPT to już tradycyjnie miejsce, które pozwala na połączenie kilku rzeczy przyjemnych i pożytecznych zarazem. Po pierwsze, można wysłuchać interesujących wystąpień czołowych ekspertów Lenovo, zyskując nieco wiedzy z różnych obszarów zarówno produktowych, jak i usługowych czy też programu partnerskiego. Po drugie, to okazja by spotkać się w gronie ludzi zafascynowanych technologią i znających doskonale ofertę największego producenta komputerów na świecie. Po trzecie: można na żywo zobaczyć nowe rozwiązania Lenovo.

Co zaprezentowano podczas Lenovo NPT 2024? 

Lenovo jest jednym z niewielu producentów, którzy są w stanie niemal kompletnie wyposażyć użytkownika do pracy; od firmowego serwera, przez komputery dla pracowników, zarówno stacjonarne, jak i mobilne, po monitory i inne peryferia komputerowe jak myszki, klawiatury czy rozliczne akcesoria. A gdy potrzeba do tego więcej mobilności, to są jeszcze tablety Lenovo i smartfony, należącej do chińskiego giganta, marki Motorola. Mówiąc krótko: poza rozwiązaniami z obszaru druku, Lenovo ma wszystko.

„Lenovo to jest ten brand, z którym warto współpracować (…) warto być z Lenovo. Dlaczego? Po pierwsze, warto być vendorem, który po prostu jest największym graczem na rynku komputerów na świecie. Lenovo to zdecydowanie numer jeden, jeśli chodzi o komputery w globalnym ujęciu, ale też w Europie i w Polsce. Lenovo to nie tylko komputery. Mamy wspaniały sukces w rozwiązaniach klasy enterprise. Mamy wielki sukces z urządzeniami mobilnymi z Motorola, która już w tej chwili ma 15% rynku. Rozwijamy linię monitorów. Rozwijamy rozwiązania ThinkSmart. To wszystko składa się na taki obraz One stop shop vendor, który jako jedyny na rynku jest w stanie zaoferować i zaadresować każdą potrzebę klienta końcowego.” – powiedział nam Wojciech Zaskórski, General Manager Lenovo Polska

Maksyma o „Lenovo One-stop-shop” ma w sobie wiele z prawdy, co było znakomicie widać na strefie prezentacyjnej, przygotowanej podczas tegorocznego NPT. Co dokładnie na niej mogliśmy obserwować?

Prym wiodły laptopy biznesowe. Nic dziwnego. Dla mnie, jak i wielu osób obeznanych z technologią, ThinkPad to ikona laptopa do pracy. Obecnie; pracy coraz bardziej wyspecjalizowanej. Różnice między przedstawicielami różnych sub-serii są znaczące: od potężnych, tak pod względem gabarytów, jak i wydajności, mobilnych stacji roboczych serii P, przez serię, a więc solidne, wielozadaniowe komputery do pracy, aż po superlekkie i reprezentacyjne ThinkPady X oraz ThinkPady Z.

Ta ostatnia seria debiutowała ponad rok temu, ale to nowa, druga generacja, wydaje się być sprzętem szczególnie ciekawym. Trudno jest mi pozbyć się wrażenia, że jest to odpowiedź Lenovo na… MacBooki Air. To komputery o ładnej stylistyce, solidnie wykonane, a przy tym dysponujące wysoką wydajnością zapewnianą przez układy AMD Ryzen.

Oprócz ThinkPadów w strefie prezentacyjnej gościły także ThinkBooki. Ta seria, wprowadzona już wiele lat temu, na dobre zagościła w portfolio Lenovo. Kierowana jest do osób, którym dość konserwatywna stylistyka ThinkPadów nie przypada do gustu. Oferują jednak całkiem solidne obudowy i, co przyznaję z zadowoleniem, naprawdę przyjemny, nowoczesny design.

Sporo miejsca poświęcono także komputerom stacjonarnym, w tym także tym w formacie All-in-One, coraz bardziej popularnym w wielu przestrzeniach biurowych i POS’ach. Nie zabrakło także potężnych stacji roboczych, w tym też imponującej ThinkStation PX.

Osobną strefę podczas Lenovo NPT miała także Motorola. Producent ten miał w ubiegłym roku na swoim koncie wiele sukcesów rynkowych, zarówno w Polsce, jak też globalnie. Nowe modele smartfonów Motoroli z linii Edge 50 prezentowały się efektownie, podobnie jak nowość: słuchawki tworzone przez Motorolę wspólnie z Bose.

„Ta konferencja jest też okazją pokazania nie tylko produktów, ale szerokiego spojrzenia na rynek, szczególnie sukcesów, które osiągamy w Europie. 50 procentowy wzrost w kanale B2B jest na pewno imponujący. (…) Największą siłą Motoroli jest to, że jesteśmy kompleksowo przygotowani do obsługi klientów biznesowych w szerokim tego słowa zakresie. Potrafimy dostarczyć nie tylko doskonałe produkty, które każde są gotowe do pracy w nawet najtrudniejszych warunkach biznesowych, ale również szeroki wachlarz usług i rozwiązań, ze szczególnym uwzględnieniem usług do zarządzania politykami bezpieczeństwa, które co w ostatnich czasach staje się bardzo ważnym elementem, aspektem jeśli chodzi o działalność firm.” – powiedział Marcin Minkiewicz, Country B2B Business Development Manager w Motorola.

Wystąpienia pełne treści

Wiele uwagi w wystąpieniach poświęcono, co w połowie 2024 roku raczej nikogo nie dziwi, sztucznej inteligencji. Nowy lineup komputerów osobistych Lenovo, ale też, a może nawet przede wszystkim, stacje robocze, dysponują pokaźnymi możliwościami w tym właśnie zakresie. To istotne głównie dlatego, że nie zawsze będziemy polegali wyłącznie na algorytmach działających w chmurze cyfrowych gigantów. Zwłaszcza w biznesie kwestia dbałości o bezpieczeństwo danych zmusi wielu użytkowników do skorzystania z mocy obliczeniowej własnych maszyn. Lenovo, jak samo wskazuje, jest na to wyzwanie gotowe.

Producent podkreślił także swoją niekwestionowaną siłę w łańcuchu dostaw. Firma jest w stanie rzeczywiście skutecznie zaspokajać popyt ze strony rynku, co zostało docenione przez Gartnera w jego Supply Chain Top 25 for 2023. Ranking obejmujący całość gospodarki, a nie tylko firmy technologiczne, umieścił Lenovo na znakomitym, 8 miejscu.

„(…) Nasz łańcuch dostaw to jest numer 8 wśród wszystkich firm na świecie. Mamy zakłady produkcyjne bardzo rozproszone globalnie, mamy produkcję w USA, w Ameryce Południowej, w Europie, w Chinach. Ale dla nas szczególnie ważna była inna informacja: to, że mamy kampanię „made in Europe for Europe”. Półtora miliona urządzeń wyjeżdża z fabryki, która jest zlokalizowana w Unii Europejskiej i odsetek urządzeń, które będą polscy klienci mogli kupić, które będzie pochodziło z Europy, po prostu będzie rósł.” – potwierdził Wojciech Zaskórski, General Manager Lenovo Polska.

Managerowie Lenovo specjalizujący się w różnych obszarach rynku opowiadali o produktach, o zmianach, które w nich zaszły i jakie są kierunki ich rozwoju. Np. ThinkPady T14s następnej generacji, które ukażą się już wkrótce, nie skorzystają ani z jednostek AMD, ani Intela, ale… Qualcommu. Tak, Lenovo postawiło w tej serii na architekturę ARM, co powinno odznaczać się korzyściami na polu czasu pracy na baterii i energooszczędności. Wydajność dotychczas nie była mocną stroną tej architektury w świecie Windows, ale to prawdopodobnie właśnie uległo zmianie.

 

Partnerzy na pierwszym planie

Lenovo New Product Training to wydarzenie, które po stronie partnerów skupia głównie product managerów, handlowców, ekspertów. Słowem, ludzi, którzy sprzęt danego vendora znają na wylot. Lenovo, po wielu latach głębokiej współpracy z czołowymi dystrybutorami, jest dziś jedną z tych firm, która może pochwalić się całym szeregiem ekspertów na tym, niezwykle ważnym punkcie łańcucha handlowego.

„Spotykamy się w Fabryce Norblina z naszymi partnerami. Dzisiaj ich jest ponad 300. Cieszę się, że tak wielu partnerów przybyło tutaj, aby się z nami spotkać. Oczywiście, są też przedstawiciele dystrybucji i niezawodny team Lenovo, a także goście z regionu, co pokazuje jak istotna i ważna jest to impreza w naszym kalendarzu w skali roku” – potwierdził Tomasz Klewinowski, SMB & Channel Director w Lenovo Polska„Realizujemy formułę one stop shop. Lenovo to w tej chwili najbardziej kompleksowy dostawca IT w Polsce. To rozwiązania pecetowe, serwerowe, mobilne rozwiązania, także serwisowe, software. Jest tego cała masa. Dzięki współpracy z nami, nasi partnerzy mogą podnosić swoje kompetencje i docierać do swoich klientów jeszcze z lepszą, szerszą ofertą. Czy idziemy w dobrym kierunku? Wydaje się, że tak. Wszystkie liczby to potwierdzają”

Sporo uwagi poświęcono także programom wsparcia ze strony Lenovo, skierowanym do kanału partnerskiego. Firma posiada w Polsce silną sieć partnerów, co zresztą było widać doskonale po frekwencji na tegorocznym NPT.

„Mamy programy wspierające sprzedaż, które ułatwiają i pomagają partnerom zdobywać dodatkowe profity ze sprzedaży produktów Lenovo. Dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić partnerom najnowsze technologie oraz narzędzia do współpracy i sprzedaży produktów Lenovo, do których serdecznie zapraszamy” – powiedział Paweł Dybowski,
Channel Team Leader w Lenovo Polska.

 

Lenovo z apetytami na dalsze sukcesy

Zostać liderem to jedno, utrzymać tę pozycję to drugie. Lenovo od dłuższego już czasu utrzymuje pozycję lidera, robiąc to nadzwyczaj skutecznie. Częścią sekretu są produkty, które „bronią się same”, ale istotną stanowi też szeroka organizacja partnerska. Zwracając się do partnerów, Wojciech Zaskórski powiedział:

„Szanowni Państwo, jak co roku będzie okazja popływać na łódkach w dobrym towarzystwie. To Regaty Lenovo – najważniejsza impreza branży IT w Polsce. Na początku września spotykamy się w klubie Mila. Serdecznie zapraszam. Będę czekał na Was na regatach. Do zobaczenia!”