Lenovo opublikowało swój 18. już doroczny raport ESG – dotyczący ochrony środowiska, odpowiedzialności społecznej i ładu korporacyjnego

Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) opublikowało swój 18. doroczny raport dotyczący ochrony środowiska, odpowiedzialności społecznej i ładu korporacyjnego (ESG), w jeszcze większym stopniu wykazując swoje zaangażowanie w działalność jako przedsiębiorstwo odpowiedzialne społecznie z wizją zapewniania inteligentniejszej technologii wszystkim użytkownikom.

Światowy lider w branży technologicznej w tym roku podzielił się swoimi postępami w kierunku realizacji celów dotyczących redukcji emisji do 2030 roku, zwiększenia udziału w gospodarce o obiegu zamkniętym, wiodącej w branży reprezentacji kobiet na stanowiskach technicznych , zwiększonego stopnia wolontariatu pracowniczego oraz proaktywnego zarządzania sztuczną inteligencją – zgodnie ze swoim dążeniem do tego, aby stać się wiodącym dostawcą inteligentniejszej AI.

 

– W ciągu ostatniego roku sztuczna inteligencja pokazała nam swoje bezprecedensowe możliwości – powiedział Yuanqing Yang, prezes zarządu i dyrektor generalny Lenovo. – Oczywiste jest, że będzie dla nas priorytetem i będzie miała wpływ na naszą działalność w nadchodzących latach. Zdajemy sobie sprawę, że naszym obowiązkiem jest wykorzystanie tej technologii do poprawy życia ludzi na całym świecie przy jednoczesnym zminimalizowaniu jej wpływu na planetę.

 

Lenovo ESG Report 2024

Firma Lenovo po raz pierwszy ogłosiła swoją wizję smarter AI for all podczas wydarzenia Lenovo Tech World w październiku 2023 roku. Następstwem tego było wprowadzenie na rynek wspieranych przez AI rozwiązań do śledzenia w czasie rzeczywistym swoich emisji produkcyjnych i oparty na sztucznej inteligencji silnik zapewniający klientom wgląd w ich emisje związane z IT. Oprócz tego, firma zainicjowała liczne inicjatywy społeczne mające na celu wspieranie komunikacji dla osób z ubytkiem słuchu, technologię zachowania głosu osób cierpiących na ALS, udostępniła też organizacjom non-profit źródło zaufanych zasobów dla AI. Rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji były weryfikowane pod kątem inkluzywności i dostępności, a także innych czynników związanych z koncepcją odpowiedzialnej AI.

Proaktywne zarządzanie w szybko rozwijającej się branży sztucznej inteligencji łączy się z wieloletnim zaangażowaniem firmy Lenovo w standardy corporate governance w kwestiach środowiskowych i programach społecznych. Lenovo znajduje się w grupie pierwszych firm, którym udało się zrealizować cele związane z obniżeniem poziomu emisji do bliskiego zeru, co zostało potwierdzone na podstawie Net-Zero Standard inicjatywy Science Based Targets. Przedsiębiorstwo jest na dobrej drodze do osiągnięcia pierwszego kamienia milowego w swoich dążeniach do zerowego poziomu emisji netto, czyli redukcji emisji do 2030 roku. Firma poczyniła postępy w realizacji swoich celów na 2030 rok – obejmują one zmniejszenie emisji w zakresie 1 i 2 o 50%, a intensywność emisji w zakresie 3 z zakupionych towarów i usług o 66,5%. Kolejne działania obejmą redukcję o 35% ze sprzedanych produktów oraz 25% z transportu i dystrybucji na wyższym szczeblu.

Lenovo nadal rozszerza swój udział w gospodarce o obiegu zamkniętym, zwiększając wykorzystanie zrównoważonych materiałów oraz inwestując w recykling i odpowiedzialną utylizację aktywów. Od 2017 roku firma Lenovo zwiększyła poziom ponownego wykorzystywania i recyklingu o prawie 40% poprzez swoje programy przyjmowania zwrotów produktów. Od 2020 roku firma ponownie wykorzystała lub poddała recyklingowi ponad 94 000 ton metrycznych produktów w ramach programów PELM2 (dotyczących zarządzania produktami pod koniec ich cyklu eksploatacyjnego) – to masa równa wadze 87 milionów ThinkPadów

 

Oprócz kwestii wpływu na środowisko firma Lenovo zwiększa swoje starania na rzecz różnorodności, inkluzywności i dostępu do technologii – zarówno wewnętrznie, jak i zewnętrznie. W tegorocznym raporcie firma odnotowała 29-procentową reprezentację kobiet na stanowiskach technicznych, przodując w branży pod względem reprezentacji kobiet w zespołach technicznych . Lenovo kontynuuje dążenie do zwiększenia poziomu różnorodności w swojej kadrze kierowniczej, pracując nad osiągnięciem 27-procentowej reprezentacji kobiet w swoich szeregach na całym świecie i 35-procentowej reprezentacji talentów z historycznie wykluczonych społeczności w USA do roku obrotowego 2025/26. Jako przedsiębiorstwo z klientami na 180 rynkach na całym świecie firma Lenovo zawsze postrzegała różnorodność jako klucz do swoich sukcesów biznesowych. – Różnorodność wśród pracowników nie tylko umożliwia opracowywanie efektywniejszych rozwiązań problemów, ale także pomaga nam lepiej zaspokajać potrzeby naszej zróżnicowanej globalnej bazy klientów – powiedziała Laura Quatela, Senior Vice President and Chief Legal and Corporate Responsibility Officer w Lenovo.

 

Firma Lenovo koncentruje się na walce z wykluczeniem rozmaitych grup społecznych – m.in. poprzez udostępnianie swojej inteligentnej technologii przedstawicielom różnych społeczności na całym świecie. Oprócz tego przedsiębiorstwo wydało 21 milionów dolarów na inicjatywy filantropijne. Globalna baza pracowników Lenovo pełni kluczową rolę w realizacji tej misji, a podczas corocznej inicjatywy Love on Month of Service w 2023 roku poziom zaangażowania pracowników w wolontariat wzrósł o 40%. Działalność filantropijna Lenovo podkreśla wizję smarter technology for all i smarter AI for all poprzez inicjatywy takie jak seria webinarów AI for Social Impact, nawiązanie współpracy z animatorami zmian z organizacji Ashoka oraz zaangażowanie w inicjatywy lokalne w celu zaspokojenia potrzeb społeczności na całym świecie.

Eksperci Lenovo ds. ESG dostosowują strategię korporacyjną firmy do różnych ram i standardów – i są zaszczyceni uznaniem przez wiodące oceny, rankingi i indeksy publikowane przez cały rok.

 

IT Champions 2024 – Niezwykle prestiżowe nagrody branżowe wydawnictwa IT Reseller zostały wręczone! Poznaj zwycięzców!