Lenovo podczas corocznego wydarzenia Lenovo New Products Training 2019, przedstawiło swoją strategię oraz potwierdziło mocną pozycję na rynku opartą na szerokiej współpracy z kanałem partnerskim.

9 kwietnia odbyło się coroczne spotkanie Lenovo z cyklu New Products Training, podczas którego firma Lenovo przedstawiła swoją strategię oraz potwierdziła mocną pozycję na rynku opartą na szerokiej współpracy z kanałem partnerskim. Wydarzenie Lenovo New Product Training 2019 odbyło się po raz kolejny w Warszawie i zgromadziło ponad 300 mniejszych i średnich firm z całej Polski, którzy odgrywają kluczową rolę w kanale partnerskim Lenovo.

 

„Pomimo trudnego roku finansowego jesteśmy zadowoleni z wyników jakie osiągnęliśmy. Na rynku małych i średnich firm zwiększyliśmy swój udział do 24%, co plasuje nas na drugim miejscu. Chcemy być liderem w tej kategorii, dlatego przed nami wiele pracy. Liczymy również na wsparcie naszych partnerów, którzy odgrywają ogromną rolę w przyjętej przez nas strategii biznesowej.” – powiedział witając uczestników Andrzej Sowiński – Country General Manager, nawiązując do silnej pozycji Lenovo w Polsce jak i na świecie.

 

Gospodarzem spotkania był Juliusz Niemotko, który piastuje stanowisko SMB Channel Manager. To właśnie do jego zadań w Lenovo Polska należy rozwijanie kanału partnerskiego, współpraca i rozwój relacji z partnerami biznesowymi oraz zarządzanie programami partnerskimi. Juliusz Niemotko potwierdził działania na rzecz wzmocnienia pozycji w segmencie SMB, co przyczynić ma się do uzyskania pozycji lidera na rynku notebooków w Polsce.

 

Całość spotkania została podzielona na bloki tematyczne, podczas których przedstawiciele firmy prezentowali najważniejsze informacje związane z ofertą produktową firmy, aspektami sprzedażowymi i uwarunkowaniami rynkowymi. Jednym z paneli była prezentacja poświęcona systemom wspomagającym sprzedaż i zasadom certyfikacji. Partnerzy handlowi poznali pełen pakiet korzyści, jakie mogą osiągnąć we współpracy z Lenovo, w tym wsparcie marketingowe i techniczne, szkolenia produktowe, zamówienia na specjalnych, atrakcyjnych warunkach czy dostęp do portalu Lenovo Partners, IDoLenovo.pl i wielu innych narzędzi.

 

 

Marka ThinkPad od lat kojarzy się z solidnym i niezawodnym sprzętem, który jest w stanie sprostać nawet najbardziej wygórowanym oczekiwaniom. O jej sile oraz postrzeganiu przez klienta opowiedziała Ewelina Woldan, Brand Marketing Expert, która zaprezentowała badania spontanicznej świadomości marki oraz preferencji zakupowych. Z badań wynika, że seria produktów ThinkPad cieszy się ogromną renomą i prestiżem, co pozytywnie wpływa na postrzeganie całej marki Lenovo.

 

Jednym z głównych wydarzeń konferencji były prezentacje nowych urządzeń biznesowych ThinkPad, które są kluczowe dla modelu biznesowego Lenovo. Tomasz Szewczak – SMB Product Manager – przedstawił najnowsze generacji laptopów biznesowych ThinkPad X1 Carbon, X1 Extreme, T490 oraz Yoga X390. W tym miejscu sporo uwagi poświęcono również kwestiom bezpieczeństwa, a dokładniej innowacyjnym systemom ThinkShield. To kompleksowa oferta zabezpieczeń, chroniąca urządzenie przed kradzieżą i dostępem nieupoważnionych osób. W najnowszych modelach serii ThinkPad wprowadzono takie rozwiązania jak mechaniczna osłona wbudowanej kamery internetowej, blokowanie możliwości przesyłania danych przez porty USB, fizyczny zamek w stacji dokującej czy opcjonalna matryca LCD w wersji ThinkGuard, która współpracując z kamera IR zapewnia prywatność w miejscu publicznym, informując o osobach zaglądających przez ramię i przyglądających się temu, co robimy na komputerze.

 

 

Łukasz Rutkowski – DT / WKST/ Vis 4P Manager zaprezentował pełną ofertę desktopów, stacji roboczych oraz monitorów m.in. z serii ThinkVision. Te ostatnie wykazują znaczące wzrosty i stale zwiększają swój udział w rynku. Podczas prezentacji nie mogło zabraknąć przenośnego monitora ThinkVision M14. Ważący niecałe 600 gramów 14 calowy wyświetlacz został doceniony podczas targów Mobile World Congress 2019 w Barcelonie, gdzie zdobył szereg prestiżowych nagród.

 

Podczas kolejnej sesji Tomasz Stanek, pełniący funkcję Service Delivery Managera, oraz Maciej Polak, 4P Product Engineer &  Evangelist, zaprezentowali proces zmian jakie w ostatnich kilku miesiącach nastąpiły podczas restrukturyzacji serwisu Lenovo. Jednym z efektów jest znaczący wzrost satysfakcji z serwisu, czego przykładem jest poprawa zadowolenia klientów w opublikowanym w marcu br. rankingu amerykańskiego serwisu Rescuecom, który umieścił firmę Lenovo na 2. miejscu najbardziej niezawodnych producentów komputerów osobistych i tabletów. Nowoczesne podejście do sposobu dystrybucji części zamiennych, szybkości i jakości obsługi, a także utworzenie nowego centrum serwisowego we Wrocławiu jest gwarantem jakości oraz bezpieczeństwa zarówno dla partnerów firmy, jak i klientów końcowych.

 

 

Tuż po nich wystąpił Artur Duszczyk, Technical Sales Representative z działu Data Centre Group, który opowiedział o najnowszych rozwiązaniach dla nowoczesnych centrów danych takich jak: serwery, pamięć masowa oraz urządzenia sieciowe. Podczas swojego przemówienia podkreślił, że celem nadrzędnym Lenovo DCG jest dwukrotny wzrost obrotów poprzez poszerzenie bazy partnerów handlowych i klientów oraz koncentracja na rozwiązaniach inteligentnej transformacji przedsiębiorstw.

 

Gościem specjalnym całodziennego wydarzenia był Mateusz Kusznierewicz. Dwukrotny medalista olimpijski, pięciokrotny reprezentant Polski na igrzyskach olimpijskich, dwukrotny indywidualny mistrz świata w klasie Finn oraz Star, pięciokrotny mistrz Europy oraz wielokrotny zdobywca mistrzostw Polski. Od czasu przejścia na sportową emeryturę zaangażowany w rozwijanie swoich licznych przedsięwzięć biznesowych. Podczas swojej prelekcji opowiedział o tym, jak sport i biznes mają ze sobą wiele wspólnego, bowiem w obu do osiągnięcia sukcesu niezwykle ważne są te same umiejętności i wartości: wyznaczanie celów, motywacja, praca zespołowa, systematyczność oraz radzenie sobie z porażkami i wyciąganie z nich wniosków.