Lenovo podczas premiery najnowszych produktów serii Lenovo Legion, zaprezentował zespół e-sportowy „The Legion” oraz niezwykły projekt „Jedi Challenges”.
W warszawskim studiu Pin-Up 20 września 2017 roku odbyła się konferencja firmy Lenovo. To właśnie tu między innymi miała miejsce premiera najnowszych produktów gamingowej serii Lenovo Legion. Nie zabrakło deklaracji, ciekawych wystąpień i atrakcji wyjętych rodem z innej galaktyki.
O Lenovo Legion
Gościem specjalnym, a zarazem prowadzącym wydarzenie był mistrz polski Need For Speed Łukasz ,,lecho” Leśniewski. Główną częścią eventu były wystąpienia osób odpowiadających za produkty gamingowe Lenovo Legion: Andrzej Sowiński – Country General Manager, Alicja Klemendorf – Marketing Manager, Maciej Polak – 4P Product Engineer and Evangelist, Rafał Ryfczyński – Product Manager oraz przedstawiciel firmy Intel: Paweł Gepner – HPC Platform Architect EMEA.
Dla graczy i przez graczy
O strategii marki Lenovo Legion opowiedział Andrzej Sowińśki – Country General Manager Lenovo Polska. Lenovo to od wielu lat lider polskiego rynku komputerów osobistych, numer jeden w PC z udziałami na poziomie 20,9 %, numer jeden w kategorii notebooków z udziałami 26,1 %, a także czołowy dostawca desktopów (7,2 %). Od 2011 roku w portfolio Lenovo pojawiały się urządzenia dedykowane graczom. Dostrzegając potencjał rynku, na którym tylko w samej Polsce liczba graczy wynosi 15 mln użytkowników, firma zdecydowała się na stworzenie osobnej marki gamingowej – Lenovo Legion.
Andrzej Sowiński w swojej prezentacji wskazał także na rosnącą rolę wirtualnej rzeczywistości w obecnym i przyszłym funkcjonowaniu firm technologicznych. Ekonomiści szacują, że światowy rynek VR kształtuje się obecnie na poziomie 3,7 bilionów dolarów, zaś w 2020 jego ma wzrosnąć do ok. 28,3 bilionów dolarów. Firma Lenovo stawia na przyszłość w rozszerzonym wymiarze, prezentując kolejne po Phab 2 Pro urządzenia, korzystające z tej technologii. Tym razem są to Lenovo Explorer i projekt Star Wars: Jedi Challenges.
Legionowa rodzina
Aktualną ofertę produktową marki Legion przedstawił Maciej Polak – 4P Product Engineer and Evangelist. Opowiedział on o całym portfolio gamingowym Lenovo Legion. Wskazał, że firma dostarcza rozwiązania do każdego z segmentów dla graczy – od notebooków, przez desktopy, po monitory i akcesoria. Tworzone urządzenia są przeznaczone dla szerokiego grona odbiorców: entuzjastów, zawodowców oraz codziennych użytkowników. Przedstawiciel firmy Lenovo przybliżył charakterystykę najnowszej linii pecetów Lenovo Legion Towers, które miesiąc temu zostały po raz pierwszy zaprezentowane na targach Gamescom, a już niedługo pojawią się także na polskim rynku.
Co więcej, w wystąpieniu rozwinięto kwestie związane z VR i AR. To właśnie Maciej dokładnie zdradził tajemnice Lenovo Explorer. Okazało się, że jest to produkt, dzięki któremu możemy poznawać świat, uczyć się, a nawet pracować na wyższych niż dotąd obrotach. Gogle Lenovo Explorer pozwalają zwiedzić najdalsze zakątki naszej planety, czy oglądać filmy i zdjęcia w 360 stopniach. Co więcej, w celach naukowych użytkownik będzie mógł np. zmienić się w atom wody. Dzięki nowym technologiom konsumenci poznają nieznany dotąd świat rozszerzonej rzeczywistości.
Prawdziwą niespodziankę dla graczy Lenovo przygotowało wspólnie z marką Motorola. Nowy moduł kompatybilny z rodziną modułowych smartfonów Moto Z – Moto Mods Gamepad, pozwala na transformacje telefonu w przenośną konsolę do gier. Precyzja, wytrzymała bateria i gamingowy design sprawią, że jest to urządzenie przyjazne wszystkim graczom. Produkt już w październiku trafi na rynek.
Współpraca z marką Intel
Od wielu lat Lenovo współpracuje z marką Intel, także w sektorze gamingu. Paweł Gepner – HPC Platform Architect EMEA z Intel Corporation był gościem specjalnym, który opowiedział, jak firma, w której pracuje, wspiera i rozwija sektor przeznaczony dla graczy, których na całym świecie jest już aż 2.2 miliarda. Paweł Gepner podkreślił, że rynek VR ma ogromne znaczenie dla gamingu. Szacuje się, że wartość inwestycji w start-up’y pracujące nad VR od 2010 roku wyniosła 4 miliardy dolarów, a cała działka zajmująca się wirtualną rzeczywistością rośnie w niezwykle dynamicznym tempie. Gość specjalny pokrótce omówił również jedną z najważniejszych gamingowych imprez – Intel Extreme Masters, na której Lenovo Legion miało swoją oficjalną premierę.
Gaming w akcji
O marketingowych, ale i gamingowych działaniach opowiedziała Alicja Klemendorf – Marketing Manager Lenovo Polska. Lenovo Legion zadebiutował podczas Intel Extreme Masters 2017. Jednak w tym roku to nie koniec gamingowych wyzwań. Przed Legionem jeszcze Poznań Game Arena i Warsaw Games Week. Lokalne działania idą w parze z obecnością marki Legion na światowych wydarzeniach dedykowanych graczom: Gamescom, Pax, Twitch czy ESL Pro League. Co więcej, w tym roku firma Lenovo będzie sponsorem turnieju Gefore GTX Challenge, który odbędzie się w dniach 18-19 listopada. To turniej, w którym 8 drużyn z całej Europy rozegra 28 meczów o mistrzostwo w 8 różnych gier. Całość będzie oczywiście streamowana i wspierana komunikacyjnie przez 48 związanych z imprezą influencerów.
Player Unknown’s Battlegrounds w prawdziwym świecie
Lenovo wzięło udział w projekcie związanym z grą Player Unknown’s Battlegrounds. Wspólnie z partnerami, firmami X-kom, Intel i Microsoft, marka wykorzystała potencjał popularnej gry i stworzyła projekt Level: Battleground. 4 influencerów, a także X-kom we współpracy z Lenovo, zrekrutowali łącznie 5 drużyn, króre finalnie miały się zmierzyć w rozgrywce Player Unknown’s Battlegrounds w prawdziwym świecie. Pięcioosobowe zespoły znalazły się w postapokaliptycznym otoczeniu, a ich zadaniem było wyeliminowanie przeciwnika. Całą rozgrywkę komentowali w sieci Rock i Ziemniak. Lenovo pokazało, że gaming nie zna ograniczeń. Na pewno tych kreatywnych.
Akcja 30 days to pro
Projektem stworzonym wspólnie z Komputronikiem, Intelem i Microsoftem jest 30 days to pro, którego celem było stworzenie profesjonalnego zespołu e-sportowego. Podczas pierwszego etapu, czyli rozgrywek online w Counter Strike’a zmagało się aż około 4000 graczy. Drugi i trzeci etap pozwoliły natomiast wyselekcjonować najlepszych z najlepszych. Nie decydowały wyłącznie umiejętności w graniu, ale też umiejętność gry w zespole, czy radzenia sobie z presją i przegraną. Pięciu najlepszych graczy trafiło do poznańskiego gaming house’u by stworzyć drużynę z prawdziwego zdarzenia. Podczas 30 dniu wytrwale trenowali, byli pod opieką psychologa sportu i innych specjalistów, a także trenera, który opracowywał strategie gry. Jak sobie poradzą? Rozgrywkę będziemy mogli śledzić już na PGA, gdzie drużyna zmierzy się z Pompa Team Yellow.
Drużyna The Legion
Podczas konferencji The Legion, bo tak nazywa się team wyłoniony w ramach akcji 30 days to pro, uzyskała miano oficjalnej drużyny Lenovo Legion, Komputronik i firmy Intel. W jej skład wchodzą: Rafał „creativ” Krupka, Kamil „Shaibuz” Kuryś, Adrian „Henry” Ryba, Damian „XO” Gołembiewski, Jakub „JacKobi” Dymowicz. To oni będą trenować pod okiem profesjonalnego trenera Kamila „HopE” Tarki, aby w przyszłości stawić czoła najlepszym drużynom z całego świata.
Galaktyczna niespodzianka
Ostatnim elementem wydarzenia było zaprezentowanie, po raz pierwszy w Polsce, technologicznej nowości Lenovo i Disneya – Star Wars: Jedi Challenges. Ten nowy produkt rozszerzonej rzeczywistości na motywach Gwiezdnych Wojen, zapewni fanom serii nieosiągalne dotychczas wrażenia. Zestaw Jedi Challenges obejmuje działające ze smartfonem gogle Lenovo Mirage AR, kontroler-miecz świetlny (Lightsaber), lokalizator (Tracking Beacon) oraz wiele godzin gry w świecie Gwiezdnych Wojen. Urządzenie pozwala przenieść Gwiezdne Wojny do zacisza własnego domu.