Lenovo podczas Women’s Forum for the Economy and Society w Paryżu przedstawia wyniki badań raporcie na temat różnorodności i włączania różnych grup społecznych.
Różnorodność i włączanie różnych grup społecznych zyskują coraz większe znaczenie w hierarchii wartości i oczekiwań względem miejsca pracy w różnych kulturach i krajach na świecie. Tak wynika z raportu przedstawionego dziś przez Lenovo na spotkaniu Women’s Forum for the Economy and Society.
Firma Lenovo przeprowadziła niedawno globalną ankietę wśród 5000 osób w 5 krajach: Chinach, USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Brazylii. Respondenci reprezentowali różne grupy wiekowe, rasowe i kulturowe. Uczestnicy ankiety ze wszystkich krajów stwierdzili, że technologie pozytywnie wpływają na różnorodność i włączanie różnych grup społecznych oraz na zbliżanie ludzi z całego świata. Pod względem znaczenia różnorodność i włączanie różnych grup społecznych uplasowały się zaraz za takimi kwestiami jak zatrudnienie, opieka zdrowotna i edukacja, co świadczy o istotnych zmianach w systemie wartości: różnorodność i inkluzywność wobec różnych grup społecznych postrzegane są bardziej jako szansa na budowanie społeczności, a mniej jako sposób na osiągnięcie założonych wskaźników.
„Coraz większe docenianie różnorodności i włączania różnych grup społecznych oznacza fundamentalną zmianę w systemie wartości. Jest to szczególnie istotne w kontekście rozwoju nowych technologii, takich jak rzeczywistość rozszerzona i wirtualna, 5G, a także sztuczna inteligencja, które wymagają różnorodności, kreatywności i otwartości. Znaczenie różnorodności w naszej, a także we wszystkich innych firmach jest obecnie dużo bardziej oczywiste niż kiedykolwiek przedtem” — powiedział Yang Yuanqing, CEO Lenovo.
Firma Lenovo przedstawiła wyniki globalnej ankiety w swoim pierwszym raporcie na temat różnorodności i włączania różnych grup społecznych. Opisano w nim działania sprzyjające różnorodności i integracji w 160 krajach, prezentując strategie, programy i zasady mające na celu krzewienie tych wartości w całej firmie.
Różnorodność i włączanie różnych grup społecznych potraktowano w raporcie Lenovo w sposób całościowy. Podkreślono w nim firmowy cel osiągnięcia udziału co najmniej 20% kobiet w zarządach spółek na całym świecie do roku 2020. W zarządzie oddziału amerykańskiego Lenovo planuje osiągnąć w tym samym terminie poziom co najmniej 28‑procentowego udziału przedstawicieli społeczności pochodzenia azjatyckiego, latynoamerykańskiego, hawajskiego i z wysp Pacyfiku, rdzennych Amerykanów i osób ras mieszanych.
„Różnorodność i włączanie różnych grup społecznych to dla nas konieczność o charakterze globalnym” — powiedziała Yolanda Conyers, Chief Diversity Officer w Lenovo. „Sprzyjają one wdrażaniu najlepszych, przełomowych pomysłów, a także umożliwiają nam lepsze zrozumienie potrzeb klientów oraz ich zaspokajanie”.
Respondenci globalnej ankiety Lenovo wskazali, że sektor technologiczny ustępuje innym branżom pod względem krzewienia różnorodności i włączania różnych grup społecznych. Technologia daje dostęp do zróżnicowanych opinii i umożliwia uczestnictwo w życiu społecznym wszystkim mieszkańcom świata. W związku z tym ma ogromny potencjał wprowadzania pozytywnych zmian w każdym aspekcie różnorodności. Co ciekawe, żaden respondent nie uważa swojego własnego kraju za lidera w dziedzinie realizacji tych wartości ani nawet za kraj radzący sobie pod tym względem „powyżej średniej”.
Różnorodność i włączanie różnych grup społecznych są powszechnie postrzegane jako wartości zasadnicze, a w Lenovo uważa się, że sprzyjają znaczącym zmianom postaw i zachowań.
Więcej informacji na temat raportu i badania można uzyskać tutaj.