Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Lenovo podsumowało rok finansowy. Tak dobrze jeszcze nie było! Powyżej 70 miliardów USD przychodu i 2 miliardów USD zysku netto.

Miniony rok finansowy dla wielu firm w branży był mocny. Wysoki popyt, ograniczona z wielu względów globalna podaż, w efekcie wysokie ceny produktu – warunki idealne by zarabiać. Tyle tylko, że nie każdy, w przeciwieństwie do Lenovo, zaliczył najlepszy rok finansowy w swojej historii. 

 

Grupa Lenovo ogłosiła rekordowe wyniki – najlepsze w długiej historii firmy. Rekordy osiągnięto pod względem zysku i przychodów. Lenovo ma powody do zadowolenia, bo firmie udało się przekroczyć barierę 70 mld USD przychodów (71 mld, o 10 mld więcej niż rok wcześniej). Roczny zysk netto osiągnął poziom 2 miliardów USD, co oznacza wzrost o 72% rok do roku. Co więcej, nie jest tak, że jedna część Grupy Lenovo ciągnie pozostałe – wręcz przeciwnie – wszystkie główne grupy biznesowe były rentowne przez cały rok podatkowy – z silnym tempem wzrostu w branży mobilnej, infrastruktury oraz rozwiązań i usług.

Firma prognozuje, że wysoki wzrost będzie utrzymującym się trendem. Jako przyczynę wskazuje postępującą cyfryzację przedsiębiorstw oraz upowszechnianie się hybrydowego modelu pracy – co oczywiście będzie nadal napędzać silny popyt nie tylko na inteligentne urządzenia i infrastrukturę centrów danych, ale także na rozwiązania zaprojektowane do pracy w scenariuszach takich jak inteligentna współpraca, inteligentny dom i inteligentne biuro.

Lenovo w dalszym ciągu wzmacniało swoją konkurencyjność, aby zapewnić zrównoważony, rentowny wzrost. Firma poczyniła znaczne postępy w kierunku podwojenia inwestycji w badania i rozwój w ciągu trzech lat od roku podatkowego 2021/2022, co oznacza wzrost o 43% rok do roku do 2 miliardów USD. Lenovo zapowiada także, że będzie nadal realizować swoje cele i zobowiązania ESG. Firma jest przekonana, że ​​wykorzystując swoją strategię, konkurując z przewagą konkurencyjną w postaci globalno-lokalnego modelu oraz odpowiednią równowagą między innowacyjnością a wydajnością, może przezwyciężyć wszelkie wyzwania, aby wykorzystać szanse.

Rada Dyrektorów Lenovo zadeklarowała ostateczną dywidendę w wysokości 3,8 centów amerykańskich lub 30,0 centów HK na akcję w roku podatkowym zakończonym 31 marca 2022 roku.

 

„Chociaż ubiegły rok był dla świata trudny, dzięki przyspieszonej globalnej cyfrowej i inteligentnej transformacji firma Lenovo osiągnęła rekordowy rok zysków i przychodów” — powiedział Yuanqing Yang, prezes i dyrektor generalny Lenovo. „Wszystkie nasze główne biznesy są teraz rentowne przez cały rok, a nasze nowe silniki wzrostu – SSG, ISG i Mobile – wykazują dużą dynamikę. Uchwycimy to okno możliwości, podwoimy nasze inwestycje w badania i rozwój, będziemy napędzać transformację opartą na usługach, zrealizujemy nasze cele ESG oraz pozostaniemy elastyczni i odporni, aby przenieść całą firmę na nowe wyżyny”. – powiedział Yuanqing Yang, Prezes i dyrektor generalny Lenovo.

 

Lenovo wskazuje przy tym na to, że rynek usług IT, już teraz wart biliony dolarów, wciąż się rozwija. W przypadku hybrydowego modelu pracy oczekuje się, że do 2025 r. popyt na cyfrowe usługi w miejscu pracy osiągnie 93 miliardy USD. Podobnie badania pokazują, że ponad 90% dyrektorów ds. informatyki jest gotowych rozważyć przyjęcie oferty jako usługi. Ów model usługowy jest silny także w Lenovo. Solutions and Services Group (SSG) w Lenovo notowało wysoką rentowność i wysoki wzrost, osiągając rekordowe przychody w wysokości 5,4 mld USD, co oznacza wzrost o prawie 30% rok do roku. Marża operacyjna wyniosła 22%. We wszystkich segmentach odnotowano silny dwucyfrowy wzrost, w szczególności w przypadku usług zarządzanych, w przypadku których przychody wzrosły o ponad 60% rok do roku, przy silnym wzroście wynikającym z działalności TruScale as-a-service. W przypadku usług projektowych i rozwiązań przychody wzrosły o 28% rok do roku, ponieważ rozwiązania pionowe wzrosły ponad dwukrotnie w porównaniu z poprzednim rokiem.

Infrastructure Solutions Group (ISG) osiągnęło natomiast wzrost rok do roku na poziomie 13% – notując zysk 7 mld USD w ciągu całego roku. ISG korzystało z modernizacji infrastruktury ICT, gdzie sam rynek centrów danych ma osiągnąć 183 miliardy USD do 2025 roku, infrastruktura Edge ma przekroczyć 41 miliardów USD, a rynek chmury hybrydowej przekroczy 120 miliardów USD. Ponieważ do 2025 r. liczba tworzenia danych ma się podwoić, możliwości przetwarzania i przechowywania danych będą nadal rosły. ISG w dalszym ciągu rozwijało premium na rynku, rozszerzając swoje możliwości pełnego stosu, które obejmują zarówno segmenty dostawców usług w chmurze (CSP), jak i przedsiębiorstwa/małe i średnie firmy (SMB).

Intelligent Devices Group (IDG) po raz pierwszy odnotowało przychody, które przekroczyły 60 miliardów USD, co oznacza wzrost o 18% rok do roku, a rentowność poprawiła się o prawie 1 miliard USD rok do roku. Komputery PC utrzymały pozycję numer 1, ponieważ wszystkie segmenty premium przyniosły wzrost przychodów o ponad 30% rok do roku. Przychody ze smartfonów przerosły rynek o 30 punktów, jednocześnie podwajając zysk operacyjny do ponad 360 mln USD, co jest rekordem od czasu przejęcia Motorola Mobility. Ekspansja poza komputery PC trwa nadal i obecnie ponad 18% przychodów IDG pochodzi z innych inteligentnych urządzeń, wbudowanych systemów obliczeniowych/IoT oraz rozwiązań opartych na scenariuszach.

Rynek inteligentnych urządzeń nadal korzysta z nowej normy pracy hybrydowej. Podczas gdy popyt na komputery osobiste może spowolnić w krótkim okresie, popyt komercyjny pozostaje silny. Przewiduje się, że dostawy punktów końcowych IoT wyniosą 2,3 miliarda USD w 2025 roku, a rynek inteligentnej współpracy ma przekroczyć 80 miliardów USD do 2025 roku.

 

IT Champions 2022 – Prestiżowe nagrody branżowe, wydawnictwa IT Reseller zostały wręczone! Na gali gościła czołówka branży IT!