Lenovo poszerza ofertę dla definiowanych programowo centrów danych, wprowadzając rozwiązanie do pamięci masowej DSS-G.
Firma Lenovo ogłosiła na dorocznym Accelerate Partner Forum wprowadzenie do oferty skalowalnego rozwiązania pamięci masowej definiowanej programowo pod nazwą Lenovo Distributed Storage Solution for IBM Spectrum Scale (DSS-G). Lenovo DSS-G obsługuje skalowalną plikową i obiektową pamięć masową o wysokiej gęstości na potrzeby środowisk o dużej wydajności i intensywnym wykorzystaniu danych. Dzięki temu rozwiązaniu klienci mogą nadążać za szybkim wzrostem ilości informacji oraz przechowywać duże zbiory ustrukturyzowanych i nieustrukturyzowanych danych.
Wysokowydajne systemy obliczeniowe (HPC), sztuczna inteligencja (AI), analiza danych i środowiska chmurowe to najważniejsze trendy technologiczne, które radykalnie zmieniają centra danych,
a wdrażanie obsługujących je rozwiązań pamięci masowej znacznie obciąża zasoby IT1. DSS-G to najnowsze rozwiązanie Lenovo, które przyspieszy wdrażanie technologii definiowanego programowo centrum danych. Zapewnia ono klientom istotne korzyści, takie jak uproszczenie infrastruktury, lepsza wydajność oraz niższy całkowity koszt posiadania. Jest to pierwszy krok w realizacji strategii Lenovo związanej z technologiami HPC i AI, która polega na udostępnianiu zalet definiowanej programowo pamięci masowej (SDS) w klastrach HPC. Firma zaoferuje także dodatkowe rozwiązania dla klientów wdrażających systemy Ceph i Luster.
„Rozwiązania HPC Lenovo to elementy projektów badawczych mających na celu podołanie najbardziej złożonym wyzwaniom ludzkości. Z produktami HPC Lenovo działa co piąty superkomputer na świecie i szczycimy się tym, że wśród naszych partnerów są renomowane uczelnie. Lenovo DSS-G dodatkowo zwiększa ich możliwości. Klienci mogą teraz wdrożyć rozwiązanie pamięci masowej definiowanej programowo, które zwiększa wydajność, skalowalność i potencjał środowiska HPC”. – Madhu Matta, wiceprezes i dyrektor generalny ds. HPC i AI.
Lenovo DSS-G jest zintegrowanym fabrycznie, łatwym we wdrażaniu urządzeniem do montażu stelażowego zbudowanym na bazie serwera Lenovo System x3650 M5 z szybkimi procesorami Intel® Xeon®, które słyną z najwyższej w branży niezawodności i wydajności. Nowe, zintegrowane rozwiązanie współdziała z szerokim zakresem technologii, ponieważ wykorzystano w nim obudowy pamięci masowej SAS 12 Gb/s Lenovo D1224 i D3284 oraz składniki programowe i sieciowe, w tym obsługę systemu Red Hat Enterprise Linux.
Podobnie jak ceniony GPFS Storage Server (GSS), Lenovo DSS-G zaspokaja potrzeby współczesnych, elastycznie działających firm cyfrowych. Najważniejsze cechy i funkcje:
- Łatwe skalowanie — modułowa konstrukcja sprzyja zwiększaniu wydajności i pojemności.
- Innowacyjna macierz RAID — IBM Spectrum Scale Declustered RAID zmniejsza nawet ośmiokrotnie liczbę operacji związanych z odbudowywaniem macierzy.
- Wybór szybkich sieci — w tym Infiniband, OmniPath oraz Ethernet do 100 Gb/s.
Nowe rozwiązanie Lenovo DSS-G powstało na bazie Lenovo Scalable Infrastructure (LeSI). Dzięki kilkudziesięcioletniemu doświadczeniu i sukcesom inżynierskim twórców tej infrastruktury, LeSI upraszcza wdrożenia i zapewnia zintegrowane, w pełni obsługiwane rozwiązanie o zoptymalizowanej konstrukcji, które współdziała z najlepszymi komponentami w branży. Klienci zyskują w ten sposób maksymalną dostępność systemu i mogą szybko wykrywać główne przyczyny problemów w całym okresie eksploatacji systemu. Wszystkie te funkcje umożliwiają klientom używającym wymagających środowisk HPC, Big Data i chmurowych koncentrację na wartości biznesowej i odzyskaniu cennych zasobów zaangażowanych dotychczas w projektowanie, optymalizację, instalację oraz utrzymanie infrastruktury, która zaspokajałaby potrzeby biznesowe.
Lenovo dysponuje także wszechstronną ofertą usług wspierających pełny cykl eksploatacji Lenovo DSS‑G oraz wszystkich zasobów IT Lenovo. Firmowi specjaliści oferują pomoc w złożonych wdrożeniach, całodobowym monitoringu i technicznym zarządzaniu systemami w ramach usług zarządzanych. Klienci mogą także korzystać z pojedynczego punktu kontaktowego w sprawach pomocy technicznej dotyczącej tego rozwiązania.