Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Lenovo potwierdza zmiany na rynku gamingowym – Dojrzały gracz w centrum uwagi producentów, aż 46 % graczy ma więcej niż 36 lat!

Według ogólnoświatowych badań firmy Lenovo, blisko 1.8 miliarda osób na świecie określa się mianem graczy. Średnia wieku osób grających w gry komputerowe wynosi 30 lat, a aż 46% graczy ma więcej niż 36 lat. Dzisiejsi 30- i 40-latkowie chętnie wracają do grania w gry komputerowe – nie postrzegają tej aktywności jako przeznaczonej jedynie dla najmłodszych. Wracają do grania z sentymentu, ale również dlatego, że ich dzieci zainteresowały się graniem. Najczęściej są to osoby mające wyższe wykształcenie, mieszkające raczej w większych miastach. Zdecydowana większość z nich założyła już własne rodziny – niemal połowa posiada dzieci.

 

„Od lat śledzimy rynek gier i sprzętu dla graczy, dostrzegając przy tym, że wiele osób swoją przygodę z grami rozpoczynało jeszcze w latach 90. Połowa grających na komputerze robi to przynajmniej od 10 lat!” – informuje Robert Cymerman, Consumer Sales Manager firmy Lenovo.Uważamy, że wraz z graczami powinien dojrzewać także sprzęt, z którego korzystają. Nie może się to ograniczać jedynie do zwiększania wydajności i doskonalenia innych parametrów – zmiany w nowej serii nie ominęły więc także aspektu wizualnego. Wsłuchujemy się w potrzeby graczy i wiemy, że wielu z nich oczekiwało właśnie takiego designu.”

 

Z badania przeprowadzonego w lipcu 2018 roku przez instytut badawczy Norstat wynika, że 62% graczy w Polsce stanowią mężczyźni, a 38% kobiety. W wolnych chwilach i wieczorami – gdy mają dla siebie trochę czasu między rolami profesjonalistów, partnerów, rodziców – budzą swoje wirtualne persony i zanurzają się na chwilę w świat gier.

 

 

„Wśród graczy są osoby na co dzień pracujące na kierowniczych stanowiskach, pracownicy instytucji bankowych, programiści, nauczyciele oraz przedstawiciele wielu innych zawodów, których otoczenie nie podejrzewałoby o granie w gry. Zwykło się z resztą mówić, że „każdy z nas ma dwa oblicza”. Taka jest też natura nowych urządzeń Lenovo Legion. Zaprojektowaliśmy je w taki sposób, aby były stylowe na zewnątrz i drapieżne, wydajne wewnątrz.” – dodaje Robert Cymerman.

 

Komputery służą wielu osobom nie tylko do grania, ale przede wszystkim do codziennych aktywności związanych z przeglądaniem stron internetowych, czytaniem newsów, obsługi kont bankowych, korzystaniem z mediów społecznościowych czy też do pracy.

 

 

„Nowe laptopy z serii Y530 na pierwszy rzut oka nie wyglądają jak typowe laptopy gamingowe, które konsumenci oglądali na przestrzeni ostatnich lat. Pod smukłą i lekką obudową skrywają jednak wydajne podzespoły, które zagwarantują komfort użytkowania każdemu – uczniowi, studentowi, grafikowi komputerowemu, programiście oraz oczywiście graczom. Jasne i kontrastowe ekrany laptopów, podświetlane klawiatury oraz ciche i skuteczne systemy chłodzenia docenią wszyscy, bez względu na wiek i… płeć.” – twierdzi Marcin Grosman z Lenovo.

 

 

„Granie jest doskonałym sposobem na swoisty detoks, relaks i wyeliminowanie stresu – niezależnie od wieku. 53% graczy to osoby pracujące w pełnym wymiarze, które swoje komputery nierzadko wykorzystują na co dzień w pracy. To zjawisko nazwaliśmy Fenomenem Dojrzałego Gracza.” – dodaje Joanna Ciemniewska, analityk, psycholog społeczny, od niemal 10 lat związana z badaniami rynku i opinii publicznej.

 

Pełne wyniki badań dostępne są na stronie www.fenomengracza.pl.

 

* Dane na podstawie badania Obraz Polskich Graczy, przeprowadzonego przez Norstat na zlecenie Lenovo. Wielkość próby: 1537, badanie przeprowadzone w całej Polsce w dniach 19-23 lipca 2018 roku.