Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Lenovo stawia na Super Inteligentnych Agentów

Lenovo

Podczas konferencji Tech World w Szanghaju, prezes Lenovo Yang Yuanqing zaprezentował ambitną wizję rozwoju sztucznej inteligencji, koncentrując się na przełomie, jaki mają przynieść tzw. Super Inteligentni Agenci. Firma zamierza uczynić z nich fundament nowego modelu współpracy człowieka z maszyną.

AI jako system operacyjny przyszłości

W swoim wystąpieniu podczas flagowego wydarzenia Lenovo – Tech World 2025 – Yang Yuanqing nie tylko zaprezentował kolejne pokolenie rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji, lecz także wyznaczył strategiczny kierunek dla firmy. Według szefa Lenovo, AI przestaje być wyłącznie narzędziem – staje się „kognitywnym systemem operacyjnym” dla użytkowników indywidualnych i biznesu.

– W przyszłości AI przejmie ciężar związany z produktywnością, a ludzie będą mogli skupić się na kreatywności – podkreślił Yang.

Kluczowym elementem tej transformacji mają być Super Inteligentni Agenci, czyli złożone systemy AI zdolne do wielomodalnej interakcji – zrozumienia intencji użytkownika poprzez tekst, głos, gesty i śledzenie ruchu gałek ocznych. Lenovo stawia także na rozwój tzw. podejmowania decyzji poznawczych (cognitive decision-making), co ma umożliwić agentom dynamiczne uczenie się i adaptację dzięki integracji wiedzy z chmury oraz lokalnych źródeł danych (edge-to-cloud).

 

 

Postęp technologiczny i ochrona danych

Zaprezentowana na scenie druga generacja agenta AI Lenovo – wspierana własnym akceleratorem inferencyjnym – rozwiązała zadanie analizy danych, z którym nie poradziła sobie poprzednia wersja. Osiągnięto przy tym znaczące przyspieszenie obliczeń oraz poprawę efektywności energetycznej i pamięciowej. Yang zapowiedział trzykrotny wzrost wydajności edge AI w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Wobec rosnącej liczby zagrożeń związanych z dezinformacją i nadużyciami, Lenovo zauważa, że bezpieczeństwo stanowi fundament dla ich agentów. Firma wdrożyła mechanizmy wykrywania deepfake’ów w swoich rozwiązaniach AI – element, który może być kluczowy w budowaniu zaufania do inteligentnych systemów.

Wzrost mocy obliczeniowej będzie oparty na dwóch filarach: specjalizowanych, współtworzonych z partnerami chipowych rozwiązaniach sprzętowych oraz zintegrowanych silnikach inferencyjnych, które łączą software i hardware.

 

Cła, ceny i globalna odporność

Oprócz technologicznych nowości, prezes Lenovo odniósł się również do aktualnych napięć handlowych, szczególnie związanych z taryfami celnymi w USA. Choć obecnie produkty oparte na półprzewodnikach są objęte zwolnieniami, Yang ostrzega przed możliwymi zmianami.

– Dwa czynniki będą kluczowe dla naszej strategii cenowej: równowaga podaży i popytu na komponenty oraz kierunek, w jakim pójdzie polityka handlowa – wyjaśnił.

Dodał przy tym, że globalny model działania Lenovo – z rozproszonymi strukturami R&D, produkcją i łańcuchem dostaw – daje firmie elastyczność w reagowaniu na zmienne warunki rynkowe.