LG debiutuje na targach motoryzacyjnych w Monachium

Koreański gigant technologiczny LG Electronics zadebiutował w poniedziałek na ważnych światowych targach motoryzacyjnych, realizując swoje ambicje rozszerzenia swojej obecności w rozwijającej się branży mobilności. 

Jak podaje „The Korea Herald” podczas swojej pierwszej w historii konferencji prasowej na IAA Mobility, jednym z największych targów motoryzacyjnych na świecie, która odbyła się w Monachium, dyrektor generalny LG Cho Joo-wan zdefiniował rolę pojazdów osobowych i podkreślił rosnącą obecność oprogramowania w branży mobilności.

„Firma LG od blisko 70 lat zajmuje się bezpośrednią sprzedażą klientom indywidualnym. Przez cały ten czas zdobyliśmy bogate zrozumienie klientów na całym świecie i ich przestrzeni życiowych, nieustannie odkrywając nowe spostrzeżenia i trendy. Ostatecznie przekształciło się to w różne innowacje w branży elektroniki dla klientów – powiedział Cho podczas wydarzenia prasowego. – Dzięki naszej rozległej wiedzy i doświadczeniu w tej dziedzinie z radością prezentujemy nasze nowe podejście do mobilności”.

Spotkawszy się z reporterami po przemówieniu, Cho powiedział, że LG zaprezentuje „Alpha-able”, rozwiązanie mobilne nowej generacji firmy, spełniające potrzeby konsumentów w trzech obszarach tematycznych podczas następnych targów Consumer Electronics Show, które odbędą się w Las Vegas na początku 2024 roku.

Trzy lata temu firma LG przedstawiła swoją pierwszą koncepcję rozwiązania mobilnego „Omnipod”, skupiającą się na samochodzie autonomicznym. Jeśli chodzi o plany fuzji i przejęć LG poszukuje obecnie nowego partnera, szczególnie w dziedzinie oprogramowania i treści, powiedział dyrektor generalny.

Jednocześnie biznes podzespołów samochodowych nie zostanie na razie oddzielony jako niezależna spółka, ponieważ w wielu obszarach, takich jak oprogramowanie i wyświetlacze samochodowe, może stworzyć synergię z innymi działami firmy. Od przeprowadzania ankiet konsumenckich po prowadzenie analiz rynku motoryzacyjnego, firma LG definiuje pojazdy samochodowe jako „spersonalizowane cyfrowe jaskinie” lub prywatne przestrzenie dające kierowcy i pasażerom „pełną swobodę” robienia tego, co chcą.

Wieloletnie doświadczenie firmy LG w technologiach związanych z powietrzem, cyfrowym zdrowiu i dobrym samopoczuciu odegra zasadniczą rolę w stworzeniu kolejnego poziomu „relaksujących” doświadczeń, dzięki którym klienci będą mogli cieszyć się „czasem dla siebie” podczas odpoczynku i ładowania baterii dzięki zaawansowanym technologiom i połączonym usługom, jak deklaruje firma.

Obchodząc w tym roku 10. rocznicę powstania działu komponentów pojazdów, firma LG zobowiązała się podwoić przychody swojego działu komponentów pojazdów do 20 bilionów wonów (15 miliardów dolarów) do 2030 roku, a główne segmenty produktów obejmują samochodowe systemy informacyjno-rozrywkowe, elektryczne układy napędowe i systemy oświetleniowe.

Warto zaznaczyć, że LG rozwija także swoją działalność w zakresie rozwiązań do ładowania pojazdów elektrycznych, nabywając w zeszłym roku HiEV Charger. Do tej pory firma wprowadziła na rynek cztery typy ładowarek do pojazdów elektrycznych z szeregiem funkcji zwiększających bezpieczeństwo – dwa modele o mocy 7 kW (naścienne i stojące) oraz dwa modele szybkiego ładowania, odpowiednio o mocy 100 kW i 200 kW.