Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

LG Display chce sprzedać swoją ostatnią fabrykę LCD w Chinach

LG Display rozpoczęło rozmowy w sprawie sprzedaży swojego ostatniego zakładu produkującego wyświetlacze ciekłokrystaliczne w Chinach, aby skupić się na umocnieniu swojej pozycji lidera na rynku bardziej zaawansowanych wyświetlaczy OLED.

Według źródeł branżowych, w tym Korea Herald, LG Display omawia tę kwestię z koreańskim Ministerstwem Handlu, Przemysłu i Energii, ponieważ kosztowna fabryka wyświetlaczy jest uważana za strategiczny zasób kraju, którego sprzedaż powinna zostać zatwierdzona przez rząd.

W marcowym dokumencie regulacyjnym LG Display stwierdziło, że analizuje różne opcje wykorzystania swoich zakładów LCD w Guangzhou w Chinach.

„Obecnie analizujemy różne opcje strategicznego wykorzystania naszych aktywów LCD, w tym zakładu produkcyjnego w Guangzhou, ale nic nie zostało jeszcze postanowione” – powiedziała firma.

LG Display, jeden z wiodących producentów wyświetlaczy, podejmuje działania mające na celu reorganizację swojego portfolio biznesowego. W ramach tych działań firma zamknęła mniej rentowne zakłady produkujące wyświetlacze LCD, koncentrując swoje moce produkcyjne na produkcji OLED.

Największy chiński producent wyświetlaczy BOE Technology i COST, ramię chińskiego giganta AGD TCL Technology, są wymieniane jako potencjalni oferenci do przejęcia fabryki LG. Według źródeł, wielu inwestorów finansowych również złożyło swój list intencyjny w sprawie zakupu.

Czołowi koreańscy producenci wyświetlaczy – Samsung i LG – dominowali na rynku paneli LCD do 2017 r., ale dokonali strategicznego zwrotu w kierunku bardziej zaawansowanych OLED w obliczu ostrej konkurencji cenowej z chińskimi wiceliderami. W 2021 r. rywal LG, Samsung Display, również sprzedał swój zakład produkcji paneli LCD w Suzhou w Chinach firmie TCL za 1,08 mld USD.

Na rynku OLED koreańskie firmy od lat utrzymują przewagę konkurencyjną. Według Korea Display Industry Association Korea przejęła 74,2 procent globalnej sprzedaży paneli OLED w 2023 roku, podczas gdy Chiny przejęły 25,1 procent. Jeśli chodzi o wielkoformatowe panele OLED, głównie do telewizorów, koreańskie firmy zdominowały rynek, przejmując 96,1 procent globalnej sprzedaży w tym roku.

Według Omdia, firmy zajmującej się śledzeniem rynku, oczekuje się, że globalny rynek IT OLED wzrośnie z 2,5 mld USD przychodów w 2024 r. do 8,9 mld USD w 2029 r., przy rocznej stopie wzrostu wynoszącej 28,6%.