LG Display odnotowało pierwszy zysk od ponad półtora roku na sprzedaży wyświetlaczy OLED
LG Display poinformowało w środę, że odnotowało pierwszy zysk od siedmiu kwartałów. Wzrost ten zawdzięczają głównie dostawom paneli do smartfonów i telewizorów.
Dobre wyniki odnotowano po tym, jak dyrektor generalny Jeong Cheol-dong podczas swojej wizyty na targach technologicznych CES 2024 w Las Vegas na początku tego miesiąca zapowiedział dołożenie wszelkich starań, aby zapewnić wypłacalność firmie i dążenie do osiągnięcia zysków.
LG Display podało, że planuje wzmocnić swoją konkurencyjność i bazę biznesową we wszystkich obszarach swoich sektorów biznesowych OLED, w tym w dużych wyświetlaczach, urządzeniach mobilnych i motoryzacji, aby zapewnić stabilną strukturę zysków. W związku z tym zamierza wzmocnić swoją bazę klientów w dużym sektorze OLED, aby zwiększyć dostawy i promować innowacje kosztowe w zakresie wydajności, produktywności i kosztów materiałów, aby promować konkurencyjność swojej firmy, podała firma.
Panel Titan odnotował zysk operacyjny w wysokości 131,7 miliarda wonów (98,4 miliona dolarów) we wrześniu i grudniu w porównaniu ze stratą operacyjną w wysokości 875,7 miliarda wonów rok wcześniej. Liczba ta była wyższa od konsensusu wynoszącego 120,6 biliona wonów, jaki ustalili lokalni analitycy, podany przez wywiad rynkowy FnGuide.
Firma odnotowała również zysk netto w wysokości 50,5 miliarda wonów w czwartym kwartale, w porównaniu ze stratą w wysokości 2,09 biliona wonów rok wcześniej. Kwartalna sprzedaż wzrosła o 55 procent do 7,4 biliona wonów dzięki zwiększonym dostawom paneli do urządzeń mobilnych OLED, telewizorów i produktów IT w odpowiedzi na sezonowy popyt w okresie wrzesień-grudzień.
Sprzedane panele do telewizorów i urządzeń IT stanowiły odpowiednio 18% i 31% całości sprzedaży, dostawy paneli do urządzeń mobilnych i innych były równe 44%, a samochody – 7%. Całkowity udział w sprzedaży części OLED wzrósł do 57 procent.
LG Display podał jednak, że jego całoroczna strata operacyjna wyniosła 2,51 biliona wonów w 2023 r. w porównaniu z 2,09 biliona wonów w roku poprzednim. W zeszłym roku odnotował stratę netto w wysokości 2,57 biliona wonów w porównaniu ze stratą netto w wysokości 2,62 biliona wonów rok wcześniej.