LG Display po spadku popytu poza sezonem odnotowuje kwartalną stratę
Firma LG Display odnotowała sześć kolejnych kwartalnych strat, zanim w czwartym kwartale 2023 r. zaobserwowała zysk ze względu na wzrost sezonowego popytu na koniec roku.
Teraz producent płaskich ekranów ponownie odnotował stratę operacyjną w pierwszym kwartale w konsekwencji osłabienia popytu na duże panele wyświetlaczy do telewizorów i małe panele do smartfonów.
LG Display pracuje nad zmianą swojego portfolio biznesowego, tak aby na wyniki finansowe w mniejszym stopniu wpływały cykle sezonowe kolejki górskiej, oświadczyli w czwartek dyrektorzy firmy.
„Pomimo utrzymującej się niepewności i zmienności rynku oraz otoczenia zewnętrznego, zwiększymy udział produktów z najwyższej półki i skoncentrujemy możliwości naszej firmy na poprawie naszej struktury kosztów” – powiedział Sung-hyun Kim, dyrektor finansowy LG Display.
Dostawca Apple’a odnotował stratę operacyjną w kwocie 469 miliardów wonów (341 milionów dolarów) za kwartał styczeń-marzec po ogłoszeniu zysku w poprzednim kwartale. Wynik można porównać ze stratą w wysokości 1,1 biliona wonów rok wcześniej, wciąż był jednak lepszy od straty prognozowanej przez LSEG SmartEstimate o wartości 630 miliardów wonów.
Zarząd LG Display ograniczył inwestycje, skupił się na projektach uzgadnianych z klientami, zamiast na produkcji gotowych produktów, a także ograniczył produkcję wyświetlaczy LCD, która musi stawić czoła taniej konkurencji ze strony chińskich rywali, twierdzą dyrektorzy.
Tegoroczna inwestycja wyniesie około 2 biliony wonów, w porównaniu z 3,6 biliona wonów w roku ubiegłym, a firma twierdzi, że zamierza dokonać zwrotu w drugiej połowie roku poprzez zwiększenie produkcji wysokiej klasy produktów OLED. Firma LG Display wystawiła również na sprzedaż w Guangzhou w Chinach, swój ostatni zakład produkcyjny dużych paneli LCD stosowanych w telewizorach.