Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

LG Display wprowadza na rynek 40-calowy ekran samochodowy

LG Display P2P Sony Honda Mobility Afeela

LG Display rozpoczyna masową produkcję nowoczesnych wyświetlaczy dla branży motoryzacyjnej, zmieniając podejście do interakcji kierowców i pasażerów z pojazdami. Nowa technologia znajdzie zastosowanie w samochodzie Afeela – elektrycznym sedanie Sony Honda Mobility.

Firma LG Display ogłosiła rozpoczęcie masowej produkcji 40-calowego wyświetlacza Pillar to Pillar (P2P – od słupka do słupka) dla branży motoryzacyjnej. Jest to pierwsze tego typu rozwiązanie na świecie, pokrywające całą przestrzeń deski rozdzielczej przed kierowcą i pasażerem. Firma podkreśla, że jest to kluczowy element ery Software-Defined Vehicle (SDV) – pojazdów definiowanych przez oprogramowanie, w których cyfrowe systemy sterowania odgrywają kluczową rolę.

Nowoczesny ekran umożliwia wyświetlanie różnych funkcji jednocześnie, eliminując konieczność przełączania widoków. Na jednym ekranie mogą być prezentowane: cyfrowy kokpit, nawigacja, sterowanie klimatyzacją, multimedia oraz gry. Jest to istotna zmiana względem tradycyjnych wyświetlaczy, które często ograniczały liczbę jednocześnie dostępnych informacji.

Technologia dla większego bezpieczeństwa i komfortu

LG Display wyposażył nowy ekran w Switchable Privacy Mode (SPM) – technologię kontroli kąta widzenia, która odpowiada za to, że treści oglądane przez pasażera nie rozpraszają kierowcy. Dzięki temu, filmy czy gry są widoczne tylko dla pasażera, pozostając niewidoczne z miejsca kierowcy.

 

LG Display P2P Sony Honda Mobility Afeela

 

Innowacyjność ekranu podkreśla także zastosowanie technologii lokalnego wygaszania (local dimming), zmniejszającej zużycie energii i emisję ciepła. To kluczowa cecha dla nowoczesnych samochodów elektrycznych, gdzie efektywność energetyczna jest priorytetem.

Nowy ekran ogranicza też liczbę fizycznych przycisków w kokpicie, integrując sterowanie funkcjami pojazdu bezpośrednio z wyświetlaczem. To nie tylko podnosi estetykę wnętrza, ale także pozwala na większą personalizację interfejsu użytkownika.

Pierwszym modelem, w którym znajdzie zastosowanie 40-calowy P2P, będzie Afeela – elektryczny sedan opracowany przez Sony Honda Mobility. Ten zaawansowany technologicznie pojazd łączy systemy AI, rozbudowane funkcje infotainment oraz rozwiązania wspierające kierowcę, dla których nowoczesny ekran stanowi kluczowy element.

„Korzystając z naszej wiodącej technologii, doskonałej konkurencyjności produktów i stabilnych zdolności produkcyjnych będziemy nadal dostarczać innowacyjne rozwiązania, które zapewniają unikalną wartość klientom w erze SDV” – powiedział Keuk-sang Kwon, szef Auto Business Group w LG Display.