LG Display wyemituje dodatkowe akcje, by zyskać stabilność finansową
LG Display potwierdziło w poniedziałek, że wyemituje nowe akcje, aby zebrać 1,29 biliona wonów (970 milionów dolarów), aby zwiększyć inwestycje w wyświetlacze OLED do smartfonów i innych gadżetów mobilnych, jednocześnie poprawiając swoją stabilność finansową.
Firma poinformowała, że planuje przeznaczyć 415,9 miliarda wonów na wydatki na infrastrukturę, 482,9 miliarda wonów na działalność operacyjną i 393,6 miliarda wonów na spłatę zadłużenia. Zapisy rozpoczną się w środę dla pracowników i dotychczasowych akcjonariuszy, natomiast oferta publiczna będzie miała miejsce 11 i 12 marca. Nowe akcje zostaną wprowadzone na giełdę 26 marca.
Producent wyświetlaczy zdecydował się na taki ruch po tym, jak niedawno odrobił straty operacyjne. W złożonym wcześniej tego dnia wniosku regulacyjnym spółka podała, że wyemituje nowe akcje po cenie 9 090 wonów za sztukę, czyli mniej niż kwota 10 070 wonów ustalona w poprzednim podwyższeniu kapitału w styczniu. Spadek cen odzwierciedla spadek cen akcji w ostatnich tygodniach.
Na początku tego roku cena akcji spółki oscylowała wokół 13 000 wonów, ale liczba ta w dalszym ciągu spadała, zamykając się na poziomie 11 380 wonów w czwartkowym dzwonku.
W styczniowym wezwaniu do zapoznania się z wynikami producent wyświetlaczy oświadczył, że zamierza obniżyć wskaźnik zadłużenia z 308 procent w zeszłym roku do 260 procent w tym roku.
LG Display zdecydowało się na emisję nowych akcji w grudniu i poinformowało, że planuje inwestycje w małe i średnie panele wyświetlaczy stosowane w urządzeniach IT oraz częściach samochodowych, na które popyt rośnie. Cena akcji firmy spadła wówczas o ponad 7 proc.
LG Display odnotowało zysk operacyjny w wysokości 131,7 miliarda wonów w czwartym kwartale 2023 roku, co oznacza poprawę w porównaniu ze stratą operacyjną w wysokości 875,7 miliarda wonów rok wcześniej.
Wyjaśniając, że jej działalność borykała się z trudnościami w następstwie Covid-19, firma oświadczyła, że wzmocni swój biznes paneli OLED i podniesie cel dostaw na rok 2024 o 20 procent rocznie. Firma LG Display prognozowała, że w tym roku jej zyski wzrosną w związku z rosnącym popytem na panele OLED w urządzeniach z najwyższej półki. Oczekuje się, że firma dostarczy około 60 procent dostaw paneli do iPada OLED firmy Apple, którego sprzedaż w tym roku szacuje się na 10 milionów sztuk.