LG Display zabezpiecza ponad 770 miliardów USD z siostrzanej jednostki

Firma LG Display zdecydowała się pożyczyć 1 bilion wonów (770,1 miliarda dolarów) od firmy LG Electronics, aby zabezpieczyć fundusze operacyjne, ponieważ koreański producent wyświetlaczy z trudem wiąże koniec z końcem przy słabym popycie. 

Jak podaje “The Korea Herald”, w poniedziałkowym zgłoszeniu ustawowym firma LG Display poinformowała, że zdecydowała się pożyczyć od firmy LG Electronics 1 bilion wonów na oprocentowanie 6,06 procent na trzy lata, począwszy od piątku. Producent wyświetlaczy byłby zobowiązany do zapłaty odsetek tylko w ciągu pierwszych dwóch lat i musiałby spłacić pożyczkę do końca roku.

„Dzięki poprawie wypłacalności finansowej będziemy nadal zwiększać nasz udział w rynku telewizorów premium, na którym mamy silną przewagę” – zapowiedział przedstawiciel LG Display.

Firma poinformowała, że planuje wzmocnić konkurencyjność produktów dzięki zaawansowanej metatechnologii i zabezpieczyć napęd do wzrostu poprzez wzmocnienie przezroczystych wyświetlaczy i paneli OLED do gier. Nadmienił też, że zyska konkurencyjność na rynku wyświetlaczy samochodowych dzięki drugiej generacji Tandem OLED, która rozpoczęła masową produkcję w tym roku.

Reorganizując swoje portfolio biznesowe, aby skoncentrować się na panelach OLED, firma Firma LG Display zaprzestała w zeszłym roku produkcji mniej rentownych paneli ciekłokrystalicznych do telewizorów w swojej fabryce w Paju w Korei, a także ograniczyła produkcję w Chinach.

LG Display powiedział, że zaciągnięcie pożyczki ma na celu zabezpieczenie funduszy operacyjnych i zwiększenie konkurencyjności swojej działalności w zakresie paneli z organicznymi diodami elektroluminescencyjnymi.

LG Display jest na minusie od drugiego kwartału zeszłego roku, kiedy to odnotował stratę netto w wysokości 382 miliardów wonów (290,8 miliona dolarów), w kontrze do zysku w wysokości 424,1 miliarda wonów rok wcześniej.

W 2022 roku producent wyświetlaczy odnotował spadek sprzedaży o 12,5 procent w skali roku do rekordowych 26 bilionów wonów i roczną stratę zysku operacyjnego w wysokości nieco ponad 2 bilionów wonów. Słabe wyniki wpłynęły na łączne aktywa gotówkowe, a firma Firma podała, że łączne środki pieniężne i ich ekwiwalenty wyniosły 1,82 biliona wonów w 2022 roku, co oznacza spadek o około 1,7 biliona wonów w porównaniu z rokiem poprzednim.

Według Omdia, firmy zajmującej się śledzeniem rynku wyświetlaczy, udział OLED w rynku telewizorów premium – telewizorów w cenie ponad 1500 USD – stale rośnie. Telewizory OLED zajęły 36,7 procent rynku w 2022 roku i oczekuje się, że ten poziom wzrośnie do 46,1 procent w 2023 roku, a następnie przejmie ponad połowę, 53,5 procent, w 2024 roku.