Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

LG Electronics chce wzmocnić więzi z Waszyngtonem

LG Electronics zatrudnił nową firmę lobbingową w USA, aby wzmocnić swoją pozycję negocjacyjną w Waszyngtonie. Działanie jest podyktowane obawami o groźby taryfowe prezydenta-elekta USA Donalda Trumpa. 

Globalny przemysł znajduje się w sferze niepewności po wyborze Trumpa na drugą kadencję jako prezydenta, ponieważ obiecał nałożyć cła o wartości do 20% na cały import. Zgodnie z tym planem zagraniczne firmy musiałyby sprzedawać swoje produkty po wyższych cenach w USA, co spowodowałoby, że Amerykanie płaciliby więcej za wszystko, co wyprodukowano za granicą.

LG Electronics USA, biuro firmy w Stanach Zjednoczonych, niedawno zatrudniło Capitol Counsel, firmę zajmującą się relacjami rządowymi w Waszyngtonie, aby lobbowała w kwestiach handlu i łańcucha dostaw. Lisa Whisler, lobbystka w Capitol Counsel, została wyznaczona do reprezentowania LG, zgodnie z dokumentem rejestracyjnym.

Whisler wcześniej była starszą doradczynią polityczną byłego senatora Maxa Baucusa, który pełnił funkcję ambasadora USA w Chinach za rządów Obamy. Jej wiedza specjalistyczna obejmuje bezpieczeństwo narodowe i sprawy międzynarodowe.

Dla LG Electronics proponowane cła Trumpa stanowią zagrożenie, biorąc pod uwagę, że jest to jeden z wiodących dostawców urządzeń elektronicznych w USA. W 2023 roku firma przejęła 19% udziału w rynku urządzeń gospodarstwa domowego w USA po Samsung Electronics, który miał 21% udziału, według śledzącego rynek TraQline.

Amerykańscy rywale General Electric i Whirlpool Corp. zajęli trzecie i czwarte miejsce z odpowiednio 18% i 15% udziałów w rynku.