LG Electronics przedstawia wyniki za Q2 2017 – Trzy z czterech działów biznesowych z wyższymi przychodami, słabsze wyniki LG Mobile Communications.
Firma LG Electronics zaprezentowała swoje wyniki finansowe za II kwartał 2017 roku – przychody w drugim kwartale wyniosły 14,55 bln KRW (USD 12,89 mld), co oznacza blisko 4% wzrostu w porównaniu z analogicznym okresem w 2016 roku. Najlepsze efekty w ostatnich miesiącach uzyskała kategoria AGD, która w porównaniu z Q2 2016 poprawiła wyniki sprzedaży aż o 12%. Trzy z czterech działów biznesowych LG odnotowały wyższe niż w poprzednim roku przychody. Kwartalny zysk operacyjny LG wzrósł o 13,6% iwg najnowszych danych wynosi 664,1 mld KRW (USD 588,2 mln) mimo wyzwań w kategorii Mobile.
Największy udział w przychodach i zysku operacyjnym w drugim kwartale odnotował dział Home Appliance & Air Solution (odpowiednio: 5,25 bln KRW (USD 4,65 mld) i 465,7 mld KRW (USD 412,5 mln)). Wśród najlepszych wyników z Q2 znalazły się dane z rynku koreańskiego, gdzie zaraportowano wzrost aż o 43% w porównaniu do tego samego okresu w 2016 roku. Jak donosi spółka J.D. Power, oprócz świetnych wyników, LG „otrzymało w 2017 roku więcej nagród dla sprzętów kuchennych niż jakikolwiek inny producent, co świadczy o rosnącej satysfakcji klientów”*. Dział Home Appliance & Air Solution przewiduje wzrost zainteresowania urządzeniami AGD i klimatyzatorami w Ameryce Północnej, Europie i Azji. Jednocześnie produkty LG klasy premium, takie jak lodówki InstaView czy pralki TWINWash, mają zapewnić wysokie marże.
Dział Home Entertainment zanotował w drugim kwartale zysk operacyjny 343 mld KRW (USD 303,80 mln) przy przychodach w wysokości 4,23 bln KRW (USD 3,75 mld). Wyniki działu Home Entertainment polepszyły się o 2% mimo spadku zapotrzebowania na telewizory. Bardzo dobra sprzedaż modeli premium (takich jak linie LG OLED i LG SUPER UHD) oraz efektywne zarządzanie kosztami zaowocowały dobrą marżą zysku operacyjnego w wysokości 8,1%. Według prognoz, sprzedaż telewizorów premium LG pozostanie na wysokim poziomie także w trzecim kwartale.
II kwartał był wyzwaniem dla LG Mobile Communications – przychody wyniosły 2,70 bln KRW (USD 2,39 mld), a strata z działalności operacyjnej 132,4 mld KRW (USD 117,27 mln). Są to niemal identyczne wyniki jak te zaprezentowane w poprzednim roku, kiedy rezultaty sprzedaży smartfonów premium były niższe niż zakładano, a koszty części samych urządzeń wyższe. Rynek północnoamerykański odnotowywał jednak 13-procentowy wzrost głównie dzięki dobrym wynikom produktów ze średniej półki przeznaczonych dla szerokiej grupy odbiorców. Firma LG Electronics liczy na zdecydowanie lepsze wyniki w drugiej połowie roku, duże oczekiwania są w stosunku do nowej serii smartfonów Q, według prognoz, debiut nowej serii LG Q oraz planowane w najbliższych tygodniach wprowadzenie na rynek modeli LG najwyższej klasy wzmocni wyniki firmy w drugim półroczu 2017 r.
Dział Vehicle Components w dalszym ciągu odnotowuje wyraźny wzrost. Sprzedaż w drugim kwartale sięgnęła 882,6 mld KRW (USD 781,7 mln) – to o 38% więcej w porównaniu z analogicznym okresem 2016. Tak dobre wyniki to w dużej mierze efekt sukcesu usług telematycznych oraz sprzedaży części do wprowadzonego niedawno na rynek w USA samochodu elektrycznego Chevrolet Bolt. Pomimo, iż stałe inwestycje w nowe obszary biznesowe, takie jak zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (advanced driving assistance systems, ADAS) przyniosły w Q2 stratę z działalności operacyjnej w wysokości KRW 16,4 mld (USD 14,5 mln), to działania te zaczynają teraz przynosić efekty. Firma ogłosiła właśnie rozpoczęcie pierwszej współpracy w obszarze kamer ADAS z czołowym niemieckim producentem samochodów. Według prognoz, rynek inteligentnych komponentów samochodów elektrycznych czeka silny rozwój w drugiej połowie roku – w Ameryce Północnej wzrośnie dostępność Chevroleta Bolta, a w Europie rozwijane będą projekty innych pojazdów elektrycznych.