LG Energy Solution ostrzega przed słabym popytem na pojazdy elektryczne w Europie, prognozy kwartalnego zysku nie zostały spełnione
Południowokoreańska firma LG Energy Solution Ltd nie spełniła w czwartek oczekiwań dotyczących kwartalnego zysku, ponieważ producent akumulatorów zaksięgował jednorazowy koszt wycofania przez General Motors swojego pojazdu elektrycznego Bolt, co spowodowało spadek jej akcji o prawie 7%.
Firma, która zaopatruje General Motors Co, Tesla Inc i innych, ostrzegła, że stoi w obliczu słabszego popytu na pojazdy elektryczne w Europie i Chinach niż wcześniej oczekiwano.
„Spodziewamy się, że otoczenie rynkowe w drugiej połowie tego roku nie będzie łatwe” – powiedział dyrektor finansowy LGES Lee Chang-sil, dodając, że sprzedaż pojazdów elektrycznych w Europie była szczególnie powolna ze względu na niekorzystne czynniki gospodarcze, takie jak wysoka inflacja. Według firmy, Stany Zjednoczone są jedynym rynkiem, na którym prognozy popytu nie zostały obniżone.
LGES odnotował zysk operacyjny w wysokości 461 miliardów wonów w okresie kwiecień-czerwiec, co oznacza wzrost z 196 miliardów wonów niż rok wcześniej, ale było to znacznie poniżej szacunków firmy na poziomie 612 miliardów wonów i średniej prognozy analityków na poziomie 641 miliardów wonów opracowanej przez Refinitiv SmartEstimate.
Przegapienie było spowodowane jednorazowym kosztem w wysokości 151 miliardów wonów, który według LGES odzwierciedlał wyższe koszty materiałów, aby sprostać wycofaniu Bolta EV przez GM, co wiązało się z wymianą zestawów baterii i modułów ze względu na ryzyko pożaru we wcześniejszych modelach.
„Nie ma żadnych zmian w zakresie wycofania. Z obecnego punktu widzenia szanse na dalszy wzrost kosztów wycofania wydają się być dość niskie” – powiedział wiceprezes LGES Jang Seungkwon podczas telekonferencji dotyczącej wyników finansowych.
Akcje LGES notowały spadek o 6,4% po spadku aż o 6,6% w porannym handlu, w porównaniu ze wzrostem o 0,7% w benchmarku KOSPI o 0240 GMT.
„Komentarz LGES na temat słabego popytu na pojazdy elektryczne w Europie, gdzie ma głównych klientów, takich jak Volkswagen i Renault, wydaje się wpływać na cenę akcji spółki” – powiedział Kang Dong-jin, analityk Hyundai Motor Securities.