Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

LG Energy Solution zbuduje nową fabrykę akumulatorów dla samochodów Tesli.

LG Energy Solution (LGES) poinformowało, że planuje zainwestować 1,7 biliona koreańskich wonów (1,4 miliarda dolarów) w budowę fabryki akumulatorów do 2024 r. Fabryka ma stanąć w USA.  

LGES powiedziało, że będzie to pierwsza amerykańska fabryka produkująca ogniwa cylindryczne, rodzaj akumulatora, który jest używany m.in. w pojazdach firmy Tesla. Budowa rozpocznie się w drugim kwartale 2022 r., a masowa produkcja ruszy w 2024 r. Moc produkcyjna fabryki ma sięgać 11 gigawatogodzin. Klientami fabryki będzie oczywiście Tesla, ale też inni producenci pojazdów elektrycznych: Lucid i Proterra. LGES poinformował w oświadczeniu, że planuje w przyszłości rozważyć zwiększenie mocy produkcyjnych w swojej fabryce w Arizonie.

„Fabryka w Arizonie może w przyszłości zwiększyć moce produkcyjne, ponieważ obserwujemy rosnące zapotrzebowanie na baterie cylindryczne ze strony różnych klientów, w tym producentów samochodów i elektronarzędzi” – powiedziało LGES w komunikacie skierowanym do mediów.

We wtorek dyrektor generalny Tesli Elon Musk powiedział, że produkcja akumulatorów będzie „czynnikiem ograniczającym” produkcję pojazdów elektrycznych za dwa do trzech lat. Wezwał dostawców do zwiększenia produkcji. Jednocześnie Tesla sama również zaczyna produkować ogniwa. Produkcję planuje zwiększać także Panasonic, który wraz z Contemporary Amperex Technology zamierza zainwestować miliardy dolarów w budowę fabryki produkującej nowy typ akumulatora do pojazdów elektrycznych (EV). Panasonic planuje budowę fabryki w Oklahomie lub Kansas, niedaleko nowej fabryki pojazdów Tesli w Teksasie.

Chociaż powyższe sugeruje pełne skupienie na rynku amerykańskim, to nie do końca prawda. Można założyć, że skoro jedna z megafabryk Tesli rusza w Niemczech, to wkrótce gdzieś w Europie powstanie nowy zakład produkujący akumulatory.

 

GSMA świętuje kolejną edycję MWC 2022 na żywo w Barcelonie i przedstawia wydarzenie w liczbach.