LG inwestuje 60 mln USD w start-up zajmującymi się robotami z Doliny Krzemowej 

LG Electronics dokonuje strategicznej inwestycji w Bear Robotics w USA, chcąc przyspieszyć rozwój swojej robotyki do usług komercyjnych. Gigant technologiczny poinformował, że zawarł umowę mającą na celu nabycie udziałów w Bear Robotics, wiodącym startupie z Doliny Krzemowej specjalizującym się w autonomicznych robotach usługowych opartych na sztucznej inteligencji.

Inwestycja LG o wartości 60 milionów dolarów nieprzypadkowo zbiega się w czasie z przygotowywaniem się firmy do przejścia na roboty definiowane programowo. Po sfinalizowaniu zakupu akcji spółka będzie posiadała największą część udziałów w Bear Robotics jako jeden podmiot. Strategiczna inwestycja wzmocni portfel LG pod kątem długoterminowego wzrostu, a nie krótkoterminowych zysków, jak wyjaśniono w komunikacie.

„Ponieważ rynek robotów usługowych wchodzi w okres wzrostu, ta inwestycja kapitałowa znacząco przyczyni się do zabezpieczenia przewagi konkurencyjnej firmy – powiedział Lee Sam-soo, dyrektor ds. strategii w LG Electronics. – W perspektywie średnio- i długoterminowej będziemy starali się przekształcić naszą działalność w zakresie robotów w nowy silnik wzrostu, badając różne możliwości poprzez integrację najnowocześniejszych technologii, takich jak ucieleśniona sztuczna inteligencja i manipulacja robotyczna”.

Według LG firma Bear Robotics przyciąga uwagę swoją wiedzą specjalistyczną w zakresie platformizacji oprogramowania robotyki usługowej, technologii zarządzania flotą robotów i rozwiązań sterowania w chmurze. Uznając kluczowe znaczenie standaryzacji platform robotów autonomicznych opartych na sztucznej inteligencji, firma LG oświadczyła, że angażuje się w rozwój skalowalnych robotów usługowych w oparciu o platformę oprogramowania o otwartej architekturze, aby mogły one obsługiwać różnorodne środowiska.

Firma Bear Robotics została założona przez dyrektora generalnego Johna Ha, byłego starszego inżyniera oprogramowania i kierownika technicznego w Google. Firma zyskała uznanie dzięki napędzanym sztuczną inteligencją robotom dostawczym do wnętrz, obsługującym rynki w USA, Korei i Japonii.

Branża robotów to jeden z głównych filarów portfolio LG. Obecnie  prowadzi zakład zajmujący się produkcją robotów usługowych w LG Future Park w Gumi w prowincji Gyeongsang Północny. Aktywnie dąży także do ekspansji globalnej, wchodząc na rynki, w tym w USA, Japonię i Azję Południowo-Wschodnią. Oczekuje się, że wielkość światowego rynku robotyki usługowej wzrośnie z 36,2 miliarda dolarów w 2021 roku do 103,3 miliarda w 2026 roku.

W ubiegłym roku firma LG zaprezentowała swoją wizję Future Vision 2030, w której przedstawiła swój cel przekształcenia się w firmę oferującą inteligentne rozwiązania, które mogą płynnie łączyć i rozszerzać doświadczenia klientów w różnych dziedzinach, w tym w domu, handlu, mobilności i przestrzeni wirtualnej. Zgodnie z tą wizją, firma LG dąży do osiągnięcia celu “Triple Seven”: średniej stopy wzrostu i zysku operacyjnego na poziomie siedmiu procent lub więcej, wraz z wartością przedsiębiorstwa przekładającą się na wskaźnik EBITDA wynoszący siedem.