LG podczas CES 2019 otworzył nowy rozdział telewizji jutra – prezentując pierwszy na świecie rolowany telewizor LG SIGNATURE OLED R.
LG podczas CES 2019 otworzył nowy rozdział telewizji jutra – prezentując pierwszy na świecie rolowany telewizor LG SIGNATURE OLED R. Zapierający dech w piersiach telewizor LG SIGNATURE OLED R zapewnia niezrównaną jakość obrazu i dźwięku, a także gwarantuje użytkownikom pełną swobodę aranżacji salonu.
Pierwszy na świecie elastyczny LG OLED TV
Prezentując na targach CES 2019 pierwszy na świecie telewizor OLED z rolowanym ekranem firma LG Electronics ustanawia nowy standard telewizorów nowej generacji. Ze względu na regulację proporcji ekranu, możliwą tylko dzięki opracowanej przez LG technologii OLED, telewizor LG SIGNATURE OLED R całkowicie zmienia nasze podejście do oglądania telewizji. Obecnie kiedy producenci prześcigają się w projektowaniu coraz smuklejszych ekranów i koncentrują się na wzornictwie, firma LG skupiła się na prostocie designu i zerwała z tradycyjną koncepcją telewizora. Dzięki temu powstał zaprezentowany w ubiegłym roku telewizor SIGNATURE OLED W. Wprowadzając telewizor jak tapeta LG udowodniła, że można pogodzić znakomitą jakość obrazu z subtelnym i pięknym wyglądem.
Cztery razy R – rewolucja, redefiniowanie, rolowanie i rozwijanie
Najnowsze osiągnięcie LG jeszcze wyżej podnosi poprzeczkę w tej dziedzinie. Firma opracowała telewizor, którego ekran wydaje się zaprzeczać logice oraz sprawia wrażenie, że w cudownym sposób pojawia się i znika. Litera „R” w nazwie telewizora LG SIGNATURE OLED R nawiązuje do rewolucji w domowej rozrywce oraz redefiniowania przestrzeni poprzez rozwijanie ekranu jednym przyciskiem. Telewizor OLED ze zwijanym ekranem ma rzeczywiście rewolucyjną konstrukcję, która uwalnia widzów od konieczności ustawiania telewizora na tle ściany i pozwala na swobodne aranżowanie przestrzeni, która nie musi być już na stałe zarezerwowana w 1 stałym miejscu pod telewizor.
Zmiany wyglądu
Rzeczywiście, telewizor LG SIGNATURE OLED R może zmieniać swój wygląd odpowiednio do jednego z trzech trybów: Full View z całkowicie rozwiniętym ekranem, Line View z częściowo rozwiniętym ekranem oraz Zero View ze zwiniętym ekranem. Dzięki swoim elastycznym możliwościom, OLED LG może być używany na różne sposoby, co jest możliwe dzięki rozwojowi technologii OLED.
Tryb Full View
W trybie Full View duży ekran w pełni cieszy oczy kontrastem, głębią i realizmem obrazu, które stały się synonimami telewizorów LG. Wyjątkowe funkcje sztucznej inteligencji oraz jakość obrazu i dźwięku zapewniana przez procesor wideo α (Alpha) 9 drugiej generacji oraz algorytm uczenia się deep learning sprawiają, że telewizor ten jest klasą sam w sobie.
Dzięki współpracy telewizora z asystentką Alexa Amazon, wprowadzoną dodatkowo do telewizorów LG ze sztuczną inteligencją w linii 2019, użytkownicy mogą wydawać polecenia głosowe w sposób przypominający zwykłą rozmowę. Ponadto, telewizor współpracuje z technologiami AirPlay 2 i HomeKit firmy Apple. Dzięki obsłudze AirPlay 2 użytkownicy mogą łatwo odtwarzać filmy z serwisu iTunes lub innych aplikacji wideo, a także przesyłać muzykę i zdjęcia z urządzeń Apple bezpośrednio na telewizor LG SIGNATURE OLED R.
Zgodność z technologią Apple HomeKit pozwala natomiast na sterowanie telewizorem LG przy użyciu aplikacji Home lub poprzez wydawanie poleceń asystentce Siri.
Tryb Line View
Tryb Line View umożliwia częściowe rozwinięcie ekranu LG SIGNATURE OLED R i wykonywanie czynności, które nie wymagają całej powierzchni wyświetlacza. W trybie tym są dostępne różne funkcje, takie jak Clock (zegar), Frame (ramka ze zdjęciami), Mood (budowanie nastroju), odtwarzacz muzyczny, czy panel sterowania Home Dashboard. Funkcja zegara Invoke Clock pozwala na szybkie sprawdzanie godziny i informacji o pogodzie. Funkcja ramki na zdjęcia umożliwia wyświetlanie plików graficznych ze smartfona, natomiast funkcja Mood pomaga zapewnić odprężającą atmosferę.
Tryb Zero View
W trybie Zero View cały 65-calowy ekran telewizora LG SIGNATURE OLED R jest całkowicie zwinięty i ukryty w podstawie urządzenia. Gdy ekran jest schowany, użytkownicy mogą nadal korzystać z 4.2-kanałowych głośników o mocy 100 W i systemu Dolby Atmos odtwarzając muzykę lub inne formaty audio. Przynależność telewizora do segmentu Premium wyraźnie potwierdzają wszystkie elementy designu, od obudowy ze szczotkowanego aluminium po maskownicę głośników z wysokogatunkowej tkaniny wyprodukowanej przez duńską firmę Kvadrat.