LG podwoi wydatki na rozwój 

Dyrektor generalny LG Electronics Cho Joo-wan powiedział w środę w trakcie targów technologicznych CES 2024, że gigant technologiczny wyda około 7,6 miliarda dolarów na roczne inwestycje, czyli ponad dwukrotnie więcej niż w roku ubiegłym. Wszystko po to, aby zmaksymalizować swoje przyszłe ośrodki wzrostu pomimo utrzymującej się niepewności co do sytuacji makroekonomicznej. 

Wcześniej LG ogłosiło plany zainwestowania do 2030 roku ponad 50 bilionów wonów w przekształcenie swojego portfolio i poprawę jakości swojej działalności. W ramach tego celu firma przechodzi transformację po wyjściu z biznesu mobilnego w 2021 roku. Przede wszystkim Firma zmieniła główny obszar swojej działalności, rozszerzając go ze sprzętu AGD na różne sektory B2B, w tym elektronikę samochodową, rozwiązania lotnicze i telewizyjne systemy operacyjne.

Podczas tegorocznych targów technologicznych CES firma LG prezentuje swoje nowe modele biznesowe w zakresie sztucznej inteligencji i mobilności, a także różne produkty AGD.

„Zamierzamy maksymalizować przyszły wzrost poprzez zwiększanie inwestycji, koncentrując się głównie na kluczowych biznesach charakteryzujących się dużym wzrostem i wysokimi zyskami, takich jak elektronika, ogrzewanie, wentylacja i klimatyzacja oraz platforma webOS” – powiedział dyrektor generalny na konferencji prasowej, która odbyła się 23 grudnia na marginesie targów CES 2024.

Z kwoty 7,6 mld USD nieco mniej niż połowa zostanie przeznaczone na badania i rozwój, dalsze pozycje w budżecie obejmują regularne utrzymanie obiektu i ewentualne fuzje i przejęcia, jak powiedział dyrektor ds. strategii Lee Sam-soo.

Na początku tygodnia LG ogłosiło szacunkowe dane dotyczące wyników za czwarty kwartał. Zysk operacyjny gwałtownie wzrósł o 350,9 procent w stosunku do roku poprzedniego, do 312,5 miliarda wonów, podczas gdy przychody wzrosły o 5,9 procent w stosunku do roku poprzedniego, do 23,15 biliona wonów. Gigant technologiczny ma ogłosić wyniki za czwarty kwartał 25 stycznia.

IT Reseller TV „Liderzy Branży” – „Będziemy rozwijać swoje kompetencje, żeby być jeszcze lepszym partnerem dla naszych odbiorców” – zgodnie podkreśla zespół Bechtle Direct Polska – Karolina Romańczuk, Bartłomiej Szponar, Łukasz Majda