Incheon International Airport to jedno z największych i najruchliwszych lotnisk świata, co oznacza, że inteligentne urządzenia LG i świadczone przez nie zautomatyzowane usługi będą dostępne dla około 57 milionów podróżnych rocznie. Oficjalne przekazanie sprzętu odbyło się dziś, jednak wsparcie robotów LG było widoczne w porcie IIA już od lutego, gdy rozpoczęto testy beta. W trakcie trwającej pięć miesięcy próbnej eksploatacji inżynierowie z firmy LG zbierali dane i doświadczenia, na podstawie których udoskonali roboty i ich oprogramowanie.
Robot Airport Guide został wyposażony w opracowany przez LG system rozpoznawania mowy obsługujący cztery języki najczęściej używane przez podróżnych odwiedzających lotnisko: koreański, angielski, chiński i japoński. Urządzenie może łączyć się z centralnym serwerem portu lotniczego i pobierać aktualne informację o czasie wejścia na pokład, położeniu restauracji, sklepów, itp. Po zeskanowaniu karty pokładowej robot Airport Guide może także pomóc osobom, które się zgubiły lub są spóźnione – wówczas inteligentny pomocnik LG odprowadzać je na czas do odpowiedniej bramki.
Airport Cleaning wyposażono w skuteczne systemy znane z robota sprzątającego LG HOM-BOT. Urządzenie dostosowano do pracy w miejscach użyteczności publicznej, dzięki czemu za pomocą automatycznej nawigacji może sprawnie omijać przeszkody i skutecznie zbierać zanieczyszczenia. Robot wykrywa obszary wymagające największej częstotliwości sprzątania, wprowadza je do swojej bazy danych, a następnie oblicza optymalne trasy przejazdu do takich miejsc.
Roboty do zastosowań w miejscach publicznych to według firmy LG siła napędowa przyszłego rozwoju, dlatego wraz z wprowadzeniem swoich urządzeń na lotniska, planowana są dalsze prace nad tak innowacyjnymi rozwiązaniami. Obecnie dział firmy LG zajmujący się robotami jest podzielony ze względu na zakres zastosowań: dla gospodarstw domowych oraz do obiektów użyteczności publicznej. Pierwsza z kategorii ma już w swojej ofercie robota sprzątającego HOM-BOT oraz nowego asystenta Hub Robot. W portfolio drugiego zespołu znalazły się natomiast urządzenia opracowane z myślą o portach lotniczych, hotelach, bankach, itp.
„Firma LG bardzo angażuje się w doskonalenie i rozwój technologii stosowanych w robotach, w tym przeznaczonych do nawigacji, rozpoznawania mowy, przetwarzania języka naturalnego i oczywiście platformy sztucznej inteligencji DeepThinQ. Takie działania i innowacje zbliżają firmę LG do drzwi Czwartej rewolucji przemysłowej.” – powiedział Song Dae-Hyun, Prezes działu Home Appliance & Air Solution LG Electronics.