LG Uplus wprowadza na rynek sztuczną inteligencję ixi-GEN, specyficzną dla telekomunikacji
LG Uplus, jeden z trzech największych dostawców usług telekomunikacyjnych w Korei Południowej, wprowadził we wtorek samodzielnie opracowany model generatywnej sztucznej inteligencji ixi-GEN.
Ixi-Gen to mały model językowy, który nauczył się danych komunikacyjnych i platformowych LG Uplus w oparciu o Exaone z LG AI Research Institute – multimodalny model sztucznej inteligencji umożliwiający dwujęzyczne przetwarzanie języka oraz dwukierunkowe generowanie języka i obrazów, opracowany w 2021 roku. Można go używać szybko i oszczędnie, a także łagodzi obawy związane z wyciekiem danych poprzez wdrożenie bezpośrednio lokalnie. Ponadto może filtrować wrażliwe i szkodliwe reakcje poprzez niezawodne szkolenia dotyczące danych specyficznych dla branży.
Model jest również wolny od zagadnień związanych z prawami własności intelektualnej, ponieważ został opracowany w oparciu o Exaone, który został wyszkolony na danych pozbawionych kwestii praw autorskich i szkodliwych informacji. Ponieważ jest to model sztucznej inteligencji specyficzny dla telekomunikacji, umożliwia naturalne rozmowy i zaawansowane przewidywania.
Jednocześnie ixi-GEN znacznie skraca czas dostrajania, umożliwiając szybkie zastosowanie w usługach telekomunikacyjnych, wyjaśnili urzędnicy LG Uplus. LG Uplus poinformowało, że w tym roku zastosuje ixi-GEN w ośmiu usługach i platformach. Planuje wprowadzić innowacje w zakresie doświadczeń cyfrowych, stosując model sztucznej inteligencji do sieciowych agentów biznesowych, agentów na czacie i doradców w sklepach mobilnych.
Firma wprowadziła także platformę rozwojową AI o nazwie „ixi Solution”, która pozwala pracownikom na łatwe wykorzystanie AI. Platforma ta umożliwia profesjonalnym programistom szybkie tworzenie nowych usług AI, a osobom niebędącym ekspertami testowanie i stosowanie usług AI przy minimalnym wysiłku. LG Uplus planuje dalsze zwiększanie wydajności, bezpieczeństwa i niezawodności w procesie obsługi ixi-Gen i ixi Solution z różnymi usługami. W tym celu będzie rozwijać strategię multi-LLM, która zakłada aktywną współpracę z globalnymi firmami Big Tech i firmami technologicznymi.