LG uruchamia grupę ds. etyki AI w celu zapewnienia lepszej przejrzystości
LG Group poinformowało, że jeszcze w tym roku uruchomi nową grupę ds. etyki sztucznej inteligencji, której celem będzie stworzenie bardziej odpowiedzialnych systemów AI i ich wdrożenie we wszystkich firmach LG.
Przed oficjalną inauguracją LG AI Research, centrum badawcze grupy zajmujące się sztuczną inteligencją, utworzyło niedawno grupę nadzorującą, której zadaniem będzie edukacja pracowników LG w zakresie lepszego zrozumienia etyki AI oraz ocena ryzyka etycznego związanego z prywatnością, stronniczością i uczciwością, jeszcze przed opracowaniem produktu.
Do nadchodzącej grupy etycznej dołączą wszystkie 10 oddziałów LG, w tym LG Electronics, LG Display, LG Innotek, LG Chem, LG Energy Solution, LG Household & Healthcare, LG Uplus, LG HelloVision, LG CNS i LG Corp. LG planuje w przyszłym roku opracować bardziej szczegółowe wytyczne dotyczące etyki AI we wszystkich oddziałach na podstawie dyskusji prowadzonych w ramach grupy.
Firma LG przedstawiła również pięć kluczowych zasad etycznego wykorzystania AI -człowieczeństwo, uczciwość, zaufanie, bezpieczeństwo, odpowiedzialność i przejrzystość – które pomogą uniknąć zagrożeń, dyskryminacji i innych problemów związanych z rozwojem AI. We współpracy z firmami LG, LG AI Research poinformowało, że kontynuuje pracę nad narzędziami do oceny ryzyka, aby złagodzić problemy etyczne w produktach i usługach napędzanych przez AI. Na przykład opracowuje technologię wykrywania mowy nienawiści, która analizuje konkretne słowa, a nawet wydźwięk zdań, aby rozwiązać problemy związane z dyskryminacją, stronniczością i innymi kwestiami etycznymi.
W opracowaniu jest również własna technologia LG Explainable AI lub XAI, która pomaga ludziom lepiej zrozumieć decyzje lub przewidywania systemów AI. Technologia ta jest uważana za niezbędną do wspierania ludzkiego podejmowania decyzji w takich dziedzinach jak medycyna, prawo i finanse.
„Ocena systemów AI będzie zależała od tego, jak ludzie je postrzegają i wykorzystują” – powiedział Bae Kyung-hoon, szef LG AI Research. „Będziemy podnosić wartości klientów, kontynuując badania nad współistnieniem ludzi i AI”.