LG z bardzo dobrymi wynikami optymistycznie podchodzi do branży motoryzacyjnej
LG Electronics, wiodący dostawca sprzętu gospodarstwa domowego, poinformował w czwartek, że osiągnął najwyższe przychody w drugim kwartale w historii firmy – na poziomie 19,9 biliona wonów (15,6 miliarda dolarów), przezwyciężając słabą sytuację popytową, jakiej doświadcza światowy rynek urządzeń konsumenckich.
Jak podaje Korea Herald, wspierany przez ogólny wzrost portfela biznesowego, zwłaszcza w zakresie części samochodowych i pojazdów elektrycznych, LG zapowiedziało, że zwiększy inwestycje i zbuduje nowe zakłady produkcyjne za granicą.
Rekordowe przychody odzwierciedlają działania firmy zmierzające do fundamentalnej poprawy struktury biznesowej poprzez realizację nowych usług opartych na platformach i ciągłe rozszerzanie segmentów business-to-business, powiedziało LG.
W oświadczeniu regulacyjnym gigant technologiczny powiedział, że jego skonsolidowane przychody wyniosły 19,9 biliona wonów w okresie od kwietnia do czerwca tego roku. Zysk operacyjny wyniósł 741,9 mld, co oznacza spadek o 6,3 procent rok do roku. Pogorszenie koniunktury było spowodowane głównie jednorazową rezerwą w drugim kwartale tego roku, podała firma.
Gigant AGD powiedział, że w trzecim kwartale tego roku wprowadzi na rynek nowe urządzenia gospodarstwa domowego LG ThinQ UP 2.0 z ulepszoną łącznością i nowymi usługami subskrypcyjnymi, które zapewnią hiperspersonalizowane wrażenia użytkownika. LG powiedział również, że jego dział telewizyjny był w stanie utrzymać sprzedaż na poziomie 3,1 biliona wonów, z zyskiem operacyjnym w wysokości 123,6 miliarda wonów w drugim kwartale.
Firma LG poinformowała, że jej dział urządzeń gospodarstwa domowego i systemów wentylacyjnych odnotował wysoką rentowność, osiągając 7,9 biliona wonów sprzedaży i zysk operacyjny w wysokości 600,1 miliarda wonów, co oznacza wzrost o 40 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Wzrost jest wspierany przez efektywne zarządzanie strukturą kosztów i zwiększoną sprzedażą produktów o wysokim popycie, takich jak klimatyzatory i energooszczędne produkty z pompą ciepła, powiedziało LG.
Firma skupiła się na poprawie wydajności operacyjnej i poprawie rentowności, koncentrując zasoby w celu wspierania działalności związanej z treściami i usługami w oparciu o platformę webOS smart TV. Zgodnie z celem firmy, jakim jest łączenie swoich produktów z usługami w celu poprawy obsługi klienta, firma zamierza również przekształcić portfolio biznesowe telewizorów w dostawcę usług medialnych i rozrywkowych, podała firma.
Dział Vehicle Component Solutions firmy LG osiągnął w drugim kwartale najwyższe przychody w historii firmy, a wzrost napędzany jest korzyściami skali wynikającymi z ekspansji sprzedaży. Ponieważ spodziewany jest stały wzrost popytu na pojazdy elektryczne w przyszłości, LG zadeklarowało, że będzie aktywnie poszukiwać nowych możliwości w przyszłych obszarach mobilności, takich jak jazda autonomiczna, rozwiązania programowe i treści. „LG obecnie zabezpiecza portfel zamówień o wartości około 80 bilionów wonów, a spodziewamy się, że do końca tego roku liczba ta osiągnie 100 bilionów wonów”, powiedziało LG podczas rozmowy o wynikach za drugi kwartał.
Firma poinformowała, że jej dział części samochodowych planuje również zainwestować w rozbudowę swoich zakładów produkcyjnych za granicą. Na przykład obecnie buduje centralę produkcyjną w Meksyku do obsługi rynku północnoamerykańskiego, a także planuje dalsze inwestycje w rozbudowę istniejących zakładów w Wietnamie i Polsce.