LG zadbało o komunikację, wdrażając najnowocześniejsze ekrany na zupełnie nowym Estadio Wanda Metropolitano, klubu piłkarskiego Atlético de Madrid.

Hiszpańscy miłośnicy futbolu na własne oczy zobaczą efekty współpracy słynnego klubu piłkarskiego ze światowym liderem w dziedzinie innowacyjnych telewizorów i paneli informacyjno-reklamowych. Cztery lata projektowania i intensywnych prac remontowych sprawiły, że drużyna Atlético de Madrid mogła powitać swoich kibiców na zupełnie nowym Estadio Wanda Metropolitano, położonym we wschodnim dystrykcie Madrytu, San Blas-Canillejas. Jest to trzeci co do wielkości stadion w Hiszpanii, a dzięki współpracy z firmą LG Electronics został wyposażony w cztery ogromne tablice wyników LED.

 

Władze klubu Atlético de Madrid, wielokrotnego zdobywcy tytułów na arenie krajowej jak i międzynarodowej, nie mogły zadowolić się zwykłym stadionem. Zespół chciał, aby nowy obiekt, Wanda Metropolitano, który po modernizacji pomieści 68 000 widzów, był przykładem nowoczesnej areny sportowej na światowym poziomie. Oznacza to, że wyposażenie stadionu musi spełniać najwyższe standardy i umożliwiać kibicom oglądanie powtórek i zbliżeń kluczowych sytuacji meczowych w jakości identycznej jak miliony fanów zgromadzonych przed telewizorami. Teraz, dzięki współpracy firmy LG Electronics i klubu Atlético de Madrid kibice zgromadzeni na stadionie, będą mogli zobaczyć każdą akcję bardzo wyraźnie. Wszystko to zasługa  telewizorów oraz komercyjnych paneli LED firmy LG, widocznych z każdego miejsca nowoczesnego stadionu o powierzchni 88 000 metrów kwadratowych.

 

 

Każda z dwóch zainstalowanych tablic wyników ma wymiary 15,2 m x 5,6 m i składa się ze 100 płytek LED o rastrze 12 mm. Trzecia z nich, mierząca 10 x 5,6 m jest zbudowana z 65 płytek LED o rastrze 16 mm. W ciągu kilku najbliższych miesięcy w strefie kibica zostanie zainstalowana także czwarta tablica, tym razem o wymiarach 8,1 m x 4,6 m. Ekrany te mogą emitować światło o jasności aż 6000 cd/m2, gwarantując widoczność każdego szczegółu nawet przy silnym świetle słonecznym. Do sterowania wyświetlaczami wykorzystano opracowane przez LG technologie odwzorowania i przetwarzania barw, zapewniające najwyższą jakość obrazu.

 

Krótki czas montażu, łatwość konserwacji oraz efektywność operacyjna, to cechy, które sprawiają, że komercyjne wyświetlacze LED firmy LG gwarantują przewagę nad konkurencją, a w przypadku hiszpańskiego stadionu, zachęcają do odwiedzania go zarówno przez kibiców, jak i drużyny. W portfolio koreańskiego producenta znajduje się jeszcze wiele atrakcyjnych produktów, np. wstęgi składające się z 720 płytek LED o rastrze 16 mm – atrakcyjne dla gości stadionu, którzy oprócz reklam, mogą na nich zobaczyć statystyki zawodników lub teksty klubowych hymnów.

 

„Współpraca z klubem Atlético de Madrid jest wspaniałym doświadczeniem, a modernizacja stadionu stanowiła wyjątkowe wyzwanie oraz okazję do zademonstrowania zalet zaawansowanych cyfrowych urządzeń informacyjno-reklamowych LG. Fani drużyny Atlético de Madrid oglądający mecze z trybun będą mogli zobaczyć akcje swoich ulubieńców w najdrobniejszych szczegółach, co tylko spotęguje przeżywane emocje.” – powiedział Kwon Soon-hwang, szef oddziału Information Display firmy LG Electronics.

„Dzięki świetnie zaprojektowanym wyświetlaczom LG, zrealizowaliśmy nasze plany dotyczące znacznych zmian jakościowych i estetycznych na odnowionym stadionie Wanda Metropolitano. Korzystając z technologii LG możemy zapewnić lepsze wrażenia wszystkim widzom oraz członkom klubu, którzy przychodzą na nasz nowy stadion, aby na żywo oglądać mecze, koncerty lub inne wydarzenia.” – Íñigo Aznar, dyrektor handlowy klubu Atlético de Madrid.