LG: zysk w pierwszym kwartale spadnie o 11%
Firma LG Electronics podała w piątek, że spodziewa się spadku zysków operacyjnych w pierwszym kwartale o ponad 10 procent w stosunku do roku poprzedniego, pomimo świetnego wyniku w ogólnej sprzedaży sprzętu AGD.
LG przypisał najwyższy wynik sprzedaży w pierwszym kwartale swoim nowym strategiom biznesowym, takim jak subskrypcje i rozszerzone modele business-to-business. Stały się one główną siłą napędową firmy w przezwyciężaniu niepewności, takich jak opóźnienia w ożywieniu popytu na rynku.
Jak wyjaśniła firma, dywersyfikacja oferty produktów AGD, w tym solidna globalna sprzedaż telewizorów OLED klasy premium, również zwiększyła ogólną sprzedaż firmy w okresie od stycznia do marca.
Zgodnie z wytycznymi firmy dotyczącymi zysków, LG oszacowało, że zysk operacyjny za okres styczeń-marzec był równy 1,33 biliona wonów (983,2 mln dolarów), co oznacza spadek o 11 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym. Było to jednak nadal powyżej konsensusu na poziomie 1,28 biliona wonów przewidywanego przez lokalnych analityków, jak podała firma FnGuide zajmująca się badaniem rynku.
Oczekiwano, że sprzedaż wzrośnie o 2,2 procent w stosunku do roku poprzedniego, do 21,09 biliona wonów, co byłoby rekordem firmy w pierwszym kwartale. Szacunkowa sprzedaż była nieco niższa od konsensusu na poziomie 21,25 biliona wonów prognozowanego przez FnGuide. Tymczasem dane dotyczące zysku netto nie były dostępne do piątkowej prognozy zysków.
Producent sprzętu AGD podał, że zysk operacyjny za okres styczeń-marzec spadł z powodu rosnących kosztów materiałów i nasilającej się konkurencji na rynku. Kwota ta jednak przekroczyła 1 bilion wonów piąty rok z rzędu od pierwszego kwartału 2020 r. – dodała firma.
Firma LG planuje przyspieszyć zmianę paradygmatu sprzętu gospodarstwa domowego poprzez rozwój działalności w zakresie subskrypcji, która umożliwia klientom wybór żądanego sprzętu i usług gospodarstwa domowego, a także będzie kontynuować rozwój inteligentnych urządzeń gospodarstwa domowego, które mogą zapewniać klientom zróżnicowane doświadczenia.
Dyrektor generalny LG Electronics Cho Joo-wan na nowo zdefiniował sztuczną inteligencję jako „czułą inteligencję” podczas autopromocyjnej prezentacji firmy w Las Vegas na dzień przed styczniowymi targami CES 2024.
W swojej działalności związanej z kluczowymi komponentami samochodowymi LG stara się skoncentrować na sektorze samochodowego systemu informacyjno-rozrywkowego, który generuje największą część sprzedaży, i dążyć do ekspansji produktów przez cały rok, wspierając zabezpieczanie możliwości oprogramowania.
Od tego roku firma będzie również realizować dwutorową strategię – skupiającą się na telewizorach OLED i telewizorach LCD QNED klasy premium – aby zwiększyć konkurencyjność na światowym rynku telewizyjnym.
Ponadto LG oświadczyło, że będzie nadal inwestować w obiecujące sektory biznesowe, aby zabezpieczyć przyszłe silniki wzrostu. Gigant technologiczny ma opublikować ostateczny raport zysków za pierwszy kwartał jeszcze w tym miesiącu, dostarczając dalszych informacji na temat swoich wyników w kluczowych działach biznesowych.