Liczba abonentów premium Spotify wzrasta do 130 milionów. To rezultat znacznie wykraczający wcześniejsze szacunki na pierwszy kwartał 2020 roku.
Spotify poinformowało o ponad 31% wzroście liczby abonentów w płatnych wersjach usługi. Liczba osób korzystających z konta premium w Spotify na świecie przekroczyła 130 milionów, a firma zanotowała wzrost przychodów o 22% w pierwszym kwartale.
Komunikat Spotify natychmiast odbił się na giełdzie. Akcje szwedzkiej firmy zajmującej się streamingiem muzyki wzrosły o 2%. Spotify, które uruchomiło swoją usługę ponad dekadę temu i napotyka silną konkurencję ze strony Apple i Amazonu, zarabia na sprzedaży subskrypcji muzyki i wyświetlaniu reklam darmowym użytkownikom. Ten drugi strumień przychodu, jak nietrudno się domyślić, osłabł nieco w Q1 2020 z powodu koronawirusa.
W drugim kwartale Spotify oczekuje abonentów premium w przedziale od 133 do 138 milionów. Analitycy spodziewali się 136,5 miliona, zgodnie z danymi IBES z Refinitiv. Analitycy prognozują także całkowity przychód w wysokości od 1,75 mld euro do 1,95 mld euro. Spotify podało, że obserwuje spowolnienie sprzedaży reklam od ostatnich tygodniach marca.
https://itreseller.pl/itrnewred-hat-podczas-konferencji-red-hat-summit-2020-poinformowal-ze-przyspiesza-wdrazanie-otwartych-technologii-chmury-hybrydowej-aby-zaspokajac-szeroka-game-potrzeb-klientow-od-przetrwania-kryzysu-do/