Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Liczba użytkowników sieci 5G na świecie ma osiągnąć 5,5 miliarda do 2027 roku.

Jak podaje GlobalData, liczba użytkowników sieci typu 5G ma wzrosnąć w ciągu najbliższych 4 lat dość drastycznie – o niemal 4 miliardy ludzi. 

Chociaż staje się coraz bardziej powszechną metodą łączności wewnątrz firm, 5G nadal potrzebuje przekonującego scenariusza użycia na rynku masowym B2C. Cloud gaming, AR  i VR należą do obszarów, które mogą być wykorzystywane do tworzenia nowych możliwości. To te technologie wskazywane są najczęściej jako siła napędowa w przechodzeniu na 5G.

Do końca 2022 roku liczba abonamentów mobilnych 5G wyniosła 1,7 miliarda, co stanowi 18% wszystkich abonamentów mobilnych na całym świecie. Oczekuje się, że liczba ta wzrośnie do 5,5 miliarda do 2027 roku, co stanowi 48% wszystkich abonamentów mobilnych, według GlobalData.

GlobalData „5G – Thematic Report” ujawnia, że ​​penetracja 5G w USA wzrośnie z 53% do końca 2022 r. do 162% do 2027 r. W Europie wzrośnie z 15% do 88%; w Chinach z 86% do 154%; a w Indiach od 1% do 40%.

 

​​„5G nie rozwinęło się jeszcze tak, jak wielu operatorów sieci miało nadzieję, a technologia ta nadal wymaga silnego zastosowania w relacji biznes-konsument (B2C), aby przejść do rynek masowy”. Petrone chwali, że „poszukiwanie przez operatorów bezprzewodowych napędowych przypadków użycia 5G dla konsumentów będzie kontynuowane. Gry w chmurze, rzeczywistość rozszerzona (AR) i rzeczywistość wirtualna (VR) należą do obszarów, które prawdopodobnie będą wykorzystywane do możliwości.” – podkreśla Laura Petrone, główny analityk Thematic Intelligence w GlobalData.

 

5G wkracza do przedsiębiorstwa

Na zdecydowanej większości rynków, w których 5G już działa, sieć nie jest powszechnie dostępna w formie SA, która oferuje wszystkie kluczowe możliwości (nie tylko wyższą prędkość, ale także małe opóźnienia i dużą gęstość urządzeń dla Internetu rzeczy) na większości rynków. Natomiast tam, gdzie jest dostępna (na przykład w USA i Chinach), istnieją wyraźne oznaki, że firmy rzeczywiście korzystają z dobroddziejstw 5G.

Według Petrone „Firmy będą coraz częściej poszukiwać łączności bezprzewodowej w oddziałach w bardziej bezproblemowym hybrydowym środowisku pracy. W szczególności Private 5G jest pozycjonowane jako uzupełnienie wewnętrznych sieci Wi-Fi, które wraz z przetwarzaniem brzegowym umożliwią zastosowanie aplikacji czasu rzeczywistego, takich jak AR, VR, analiza wideo oraz autonomiczne pojazdy i roboty”.

Inflacja i niedobór zasobów, dwa kluczowe trendy makroekonomiczne w 2023 r., prawdopodobnie wpłyną na adaptację 5G. Z jednej strony usługodawcy nadal znajdują się pod presją rosnących płac i kosztów, zwłaszcza kosztów energii, oraz związanych ze świadczeniem usług dostępu stacjonarnego i bezprzewodowego nowej generacji, w tym światłowodów i 5G. Z drugiej strony niedobory sprzętu, zwłaszcza chipów, mogą spowolnić sprzedaż telefonów 5G, a ostatecznie tempo, w jakim konsumenci kupują telefony 5G.

 

„Stany Zjednoczone i niektóre inne kraje zakazały sprzedaży i importu sprzętu telekomunikacyjnego Huawei i ZTE ze względu na obawy związane z bezpieczeństwem narodowym. Standardy telekomunikacyjne nowej generacji, w tym 5G i 6G, będą odgrywać coraz bardziej dominującą rolę w walce o dominację technologiczną między Stanami Zjednoczonymi a Chinami”, podsumowuje Laura Petrone.