Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

LinkedIn: AI pisze już większość długich postów, ale to człowiek wciąż przyciąga więcej odbiorców

W serwisie LinkedIn AI „przejęła” już ponad połowę długich wpisów. Analiza prawie 9 tys. postów, przeprowadzona przez Originality AI wykazała, że aż 54% z nich jest już generowanych przez AI. Skok nastąpił na początku 2023 roku, tuż po premierze ChataGPT. Wtedy liczba AI-postów w ciągu jednego miesiąca wzrosła aż o 189%.

Obecnie długość postów na LinkedIn znacząco się zwiększyła, a średnia liczba słów w jednym wpisie wzrosła o 107% od czasu debiutu ChatGPT. To efekt łatwego dostępu do narzędzi AI, które generują dłuższe i bardziej rozbudowane treści.

Na szczęście, mimo dominacji AI, posty pisane przez ludzi nadal wygrywają w najważniejszej kategorii, jaką jest zaangażowanie innych użytkowników. Wpisy tworzone przez człowieka generują średnio aż o 45% więcej reakcji niż te wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Użytkownicy serwisu doceniają jak widać autentyczność, osobisty charakter wypowiedzi i konkretne przykłady z życia zawodowego.

 

 

Eksperci nieustannie podkreślają, że AI jest szybka i tania, ale nie zastąpi ludzkiej kreatywności i empatii. „Ludzcy autorzy wnoszą do swojej pracy kreatywność, empatię i kontekst, czego sztuczna inteligencja nie jest jeszcze w stanie odtworzyć” – mówi Neil Patel, współzałożyciel Neil Patel Digital.

LinkedIn nie ukrywa, że automatyzacja treści to nowy standard, ale statystyki jasno pokazują: jeśli zależy nam na prawdziwym kontakcie z odbiorcami, lepiej postawić na własny głos i doświadczenie.