LinkedIn idzie w ślady… TikToka?
LinkedIn to platforma społecznościowa, która stawia przede wszystkim na profesjonalizm. Któż by się spodziewał, że może pójść w kierunku portali o zupełnie innym charakterze?
LinkedIn potwierdził portalowi TechCrunch, że testuje nową formę krótkich filmów w swojej aplikacji mobilnej. Kanał został po raz pierwszy zauważony przez Austina Nulla, dyrektora strategicznego w agencji influencerów o nazwie McKinney. Null opublikował na LinkedIn krótkie demo prezentujące nowy kanał, który znajduje się na pasku nawigacyjnym aplikacji w nowej zakładce „Wideo”.
Po dotknięciu nowego przycisku Wideo, użytkownik przechodzi do pionowego kanału z krótkimi filmami, które można przesuwać, polubić, zostawić komentarz lub udostępnić go innym. Firma nie udostępniła szczegółów na temat tego, w jaki sposób kanał określa, które filmy mają być wyświetlane użytkownikom.
LinkedIn, należący do Microsoftu, twierdzi, że filmy stają się jednym z pożądanych przez użytkowników formatów uczenia się od profesjonalistów i ekspertów, dlatego też testuje nowy sposób, w jaki użytkownicy mogą odkrywać odpowiednie materiały. Funkcja ta jest w fazie wczesnych testów, więc większość osób nie będzie miała jeszcze do niej dostępu.
Uruchomienie nowej funkcji wygląda zatem na naturalne następstwo popularności krótkich form wideo m.in. właśnie na TikToku, w których twórcy poruszają tematy związane z rozwojem kariery, poszukiwaniem pracy czy rozwojem zawodowym. Z drugiej strony część użytkowników może poczuć, że platforma traci część swojego profesjonalnego formatu, stawiając na tego rodzaju przekaz.