LinkedIn ma już ponad miliard użytkowników – w serwisie pojawią się nowe funkcje oparte na AI
Z należącej do Microsoftu platformy społecznościowej dla profesjonalistów korzysta już ponad miliard użytkowników, o czym poinformował Tomer Cohen, dyrektor ds. produktów w LinkedIn. W serwisie wkrótce pojawią się także nowe funkcje oparte na sztucznej inteligencji.
LinkedIn powstał 20 lat temu, a w 2016 roku został kupiony przez Microsoft za 26,2 miliardy dolarów. Kierowany przez Satyę Nadelę amerykański koncern uznał, że będzie to znakomite uzupełnienie produktów producenta oprogramowania i trzeba przyznać, że ta konsekwencja jest widoczna w zainteresowaniu jakie wzbudza platforma Microsoftu. W przeciwieństwie do innych serwisów społecznościowych, cechą charakterystyczną LinkedIn jest łączenie ludzi głównie pod kątem doświadczeń zawodowych. Portal skierowany jest do profesjonalistów i firm, które mogą w łatwiejszy sposób znaleźć odpowiednie osoby na konkretne stanowiska oraz budować sieć kontaktów z partnerami biznesowymi.
Microsoft od czasu przejęcia LinkedIn stara się wprowadzać nowe funkcje i integrować serwis z innymi swoimi produktami, w tym z aplikacjami wchodzącymi w skład Microsoft 365. Z tego powodu możemy połączyć konto m.in. z programem pocztowym Outlook czy z Microsoft Teams. Jak wynika z zapowiedzi Microsoftu, wkrótce użytkownicy kont Premium będą mogli skorzystać z zupełnie nowych funkcji opartych na sztucznej inteligencji. Narzędzia AI na podstawie sieci kontaktów i doświadczenia zawodowego podpowiedzą m.in. jakie nowe umiejętności powinniśmy rozwijać, aby kariera nabrała tempa, a także zrobią podsumowanie długich postów. Serwis planuje tez usprawnić proces szukania nowej pracy. Podpowiedzi ofert zatrudnienia mają być jeszcze bardziej dostosowane do konkretnego użytkownika, a dodatkowo pojawi się możliwość przygotowania do wywiadu.
Ceny subskrypcji LinkedIn Premium zaczynają się od 40 dolarów miesięcznie (27 dolarów miesięcznie w przypadku wykupienia rocznego abonamentu). Pomimo tak wysokich kosztów, z kont premium korzysta duża część użytkowników (szacuje się, że może to być nawet 39% zarejestrowanych kont), co ma wpływ na wyniki finansowe platformy. Jak wynika z raportów finansowych Microsoftu, przychody LinkedIn za ubiegły rok obrotowy (dane z końca czerwca) przekroczyły 15 miliardy dolarów, a w ostatnim kwartale zwiększyły się w stosunku do analogicznego okresu o 8%.