Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

LinkedIn ma już ponad miliard użytkowników – w serwisie pojawią się nowe funkcje oparte na AI

Z należącej do Microsoftu platformy społecznościowej dla profesjonalistów korzysta już ponad miliard użytkowników, o czym poinformował Tomer Cohen, dyrektor ds. produktów w LinkedIn. W serwisie wkrótce pojawią się także nowe funkcje oparte na sztucznej inteligencji.

LinkedIn powstał 20 lat temu, a w 2016 roku został kupiony przez Microsoft za 26,2 miliardy dolarów. Kierowany przez Satyę Nadelę amerykański koncern uznał, że będzie to znakomite uzupełnienie produktów producenta oprogramowania i trzeba przyznać, że ta konsekwencja jest widoczna w zainteresowaniu jakie wzbudza platforma Microsoftu. W przeciwieństwie do innych serwisów społecznościowych, cechą charakterystyczną LinkedIn jest łączenie ludzi głównie pod kątem doświadczeń zawodowych. Portal skierowany jest do profesjonalistów i firm, które mogą w łatwiejszy sposób znaleźć odpowiednie osoby na konkretne stanowiska oraz budować sieć kontaktów z partnerami biznesowymi.

Microsoft od czasu przejęcia LinkedIn stara się wprowadzać nowe funkcje i integrować serwis z innymi swoimi produktami, w tym z aplikacjami wchodzącymi w skład Microsoft 365. Z tego powodu możemy połączyć konto m.in. z programem pocztowym Outlook czy z Microsoft Teams. Jak wynika z zapowiedzi Microsoftu, wkrótce użytkownicy kont Premium będą mogli skorzystać z zupełnie nowych funkcji opartych na sztucznej inteligencji. Narzędzia AI na podstawie sieci kontaktów i doświadczenia zawodowego podpowiedzą m.in. jakie nowe umiejętności powinniśmy rozwijać, aby kariera nabrała tempa, a także zrobią podsumowanie długich postów. Serwis planuje tez usprawnić proces szukania nowej pracy. Podpowiedzi ofert zatrudnienia mają być jeszcze bardziej dostosowane do konkretnego użytkownika, a dodatkowo pojawi się możliwość przygotowania do wywiadu.

Ceny subskrypcji LinkedIn Premium zaczynają się od 40 dolarów miesięcznie (27 dolarów miesięcznie w przypadku wykupienia rocznego abonamentu). Pomimo tak wysokich kosztów, z kont premium korzysta duża część użytkowników (szacuje się, że może to być nawet 39% zarejestrowanych kont), co ma wpływ na wyniki finansowe platformy. Jak wynika z raportów finansowych Microsoftu, przychody LinkedIn za ubiegły rok obrotowy (dane z końca czerwca) przekroczyły 15 miliardy dolarów, a w ostatnim kwartale zwiększyły się w stosunku do analogicznego okresu o 8%.