LinkedIn odpowiada na pozew reklamodawców w sprawie domniemanych zawyżonych opłat – jest ugoda 

LinkedIn zgodził się zapłacić 6,625 mln USD, co ma na celu rozstrzygnięcie proponowanego pozwu zbiorowego oskarżając jednostkę Microsoft o zawyżanie opłat reklamodawcom poprzez zawyżanie liczby osób oglądających reklamy wideo na swojej platformie.

LinkedIn zaprzeczył, jakoby dopuścił się czynu, który mu zarzucono. Zgodził się również dołożyć wszelkich starań przez dwa lata, aby zatrudnić zewnętrznego audytora do przeglądu wskaźników reklam.

Wstępna ugoda została złożona w czwartek późnym wieczorem w sądzie federalnym w San Jose w Kalifornii i wymaga zatwierdzenia przez sędzię okręgową Susan van Keulen w tym samym mieście. Ugoda obejmuje amerykańskich reklamodawców, którzy kupili reklamy na LinkedIn w okresie od stycznia 2015 r. do maja 2023 r. W oświadczeniu LinkedIn stwierdził, że ugoda „podkreśla […] zaangażowanie w integralność naszych produktów reklamowych i zapewnianie zaufanej platformy dla naszych członków i klientów”.

Reklamodawcy pod przewodnictwem TopDevz z Sacramento w Kalifornii i Noirefy z Chicago oskarżyli LinkedIn o zawyżanie wskaźników reklam poprzez zliczanie „wyświetleń” reklam wideo z aplikacji LinkedIn użytkowników, nawet gdy filmy były odtwarzane tylko poza ekranem, ponieważ użytkownicy przewijali je.

Pozew złożono dwa tygodnie po tym, jak LinkedIn ujawnił w listopadzie 2020 r., że jego inżynierowie naprawili błędy oprogramowania na platformie mediów społecznościowych zorientowanej na biznes, co mogło doprowadzić do ponad 418 000 zawyżonych opłat, z których większość wynosiła poniżej 25 USD. LinkedIn uznał roszczenia niemal wszystkich poszkodowanym reklamodawcom.