LinkedIn ujawnia, że subskrypcje premium przynoszą 1,7 miliarda dolarów
LinkedIn po raz pierwszy ujawnił wyniki sprzedażowe swojej działalności subskrypcyjnej premium. Firma osiągnęła 1,7 miliarda dolarów przychodów w 2023 roku.
LinkedIn, sieć społecznościowa skierowana do profesjonalistów biznesowych, nie ujawniła swoich pełnych wyników finansowych od czasu przejęcia przez Microsoft w 2016 roku. Firma przekazała jednak wcześniej, że zarobiła 15 miliardów dolarów w roku podatkowym 2023, z czego 7 miliardów dolarów pochodziło z oprogramowania, które sprzedaje rekruterom korporacyjnym.
Jednak w ciągu ostatniego roku LinkedIn pracował nad rozszerzeniem swojej działalności w zakresie subskrypcji premium, z której korzystają osoby poszukujące pracy i inni indywidualni użytkownicy.
Główną częścią tych wysiłków było dodanie w zeszłym roku funkcji sztucznej inteligencji, takich jak możliwość skanowania ofert pracy i, w oparciu o CV osoby poszukującej pracy, automatycznego określania, czy osoba ta może być dobrym kandydatem. System sztucznej inteligencji może również pomóc osobom poszukującym pracy dostosować swój profil LinkedIn, aby był bardziej atrakcyjny dla rekruterów.
W wywiadzie Dan Shapero, dyrektor operacyjny LinkedIn, powiedział, że liczba subskrybentów premium LinkedIn wzrosła o 25% w 2023 roku, choć firma nie podała dokładnej liczby. Shapero dodał, że wczesne dane LinkedIn pokazują, iż 70% subskrybentów z dostępem do nowych narzędzi AI wypróbowało je, a 90% z nich uznało je za przydatne.