Livo od początku działa w chmurze Oracle Cloud, oferując nowoczesne rozwiązania w przestrzeni tłumaczeniowej, w tym system LivoLink, przeznaczony dla agencji tłumaczeniowych oraz przedsiębiorstw realizujących projekty tłumaczeniowe.
Firma Livo istnieje od 2020 roku i zajmuje się tworzeniem oprogramowania do zarządzania projektami tłumaczeniowymi i lokalizacyjnymi. Głównym produktem Livo jest system LivoLink, przeznaczony dla agencji tłumaczeniowych oraz przedsiębiorstw realizujących projekty tłumaczeniowe. System od początku działa w chmurze Oracle Cloud i oferuje nowoczesne rozwiązania w przestrzeni tłumaczeniowej.
System LivoLink powstał jako aplikacja klasy cloud native, która od samego początku została zoptymalizowana do działania w chmurze. Głównym celem systemu jest realizowanie projektów z wykorzystaniem rozproszonej sieci dostawców. LivoLink zapewnia znaczną automatyzację w zakresie bezpiecznej komunikacji i wymiany danych pomiędzy wszystkimi uczestnikami procesu, co zapewnia np. możliwość całodobowego świadczenia części usług.
„Dostępne na rynku rozwiązania TMS (Translation Management System) nie zaspokajały potrzeb biur tłumaczeń i przedsiębiorstw w pełnym zakresie, dlatego firma Livo zdecydowała się na wypełnienie tej luki tworząc oprogramowanie LivoLink” – komentuje Piotr Kowalewski z firmy Livo. „Naszą ambicją jest przekształcenie obecnej wersji naszego produktu do narzędzia wspierającego całą działalność biznesową firmy – Business Managment System. W kolejnym kroku planujemy wzbogacić TMS o prowadzenie księgowości, moduły HR i wspomagające prace biurowe. Nic też nie stoi na przeszkodzie aby dodawać do funkcjonalności systemu kolejne zaawansowane usługi – takie, jak virtual data room, e-dyski, e-sklepy, czy e-wypożyczalnie”.
LivoLink automatyzuje organizację i nadzór nad realizacją projektów wykonywanych z wykorzystaniem usług niezależnych dostawców. Poprzez panel klienta umożliwia przyjęcie zlecenia na określone w ofercie usługi, przygotowuje ofertę cenową w oparciu o indywidualne cenniki i rabaty, a także kontroluje przebieg projektów zgodnie z ustalonym harmonogramem i wynikami kontroli jakości. System umożliwia przechowywanie w chmurze dowolnych plików powiązanych z realizowanymi projektami. Zapewnia także ich archiwizację i pełne wersjonowanie zabezpieczając przed utratą danych i wspierając audyt zmian wykonanych na poszczególnych etapach projektu.
„Cechami wyróżniającymi podejście jakie realizuje LivoLink jest możliwość dowolnie definiowanej atrybucji cech dostawców istotnych z punktu widzenia ich doboru do poszczególnych zadań” – dodaje Piotr Kowalewski. „Dzięki takiemu podejściu system sprawnie zorganizuje zespół wykonawczy dla każdego projektu, za pomocą przypisanych do zadań atrybutów wyszukując dostępnych i spełniających kryteria wykonawców i uzgadniając ich udział w procesie, a następnie wykonując rozliczenie ich pracy”.
Jako główną platformę do pracy systemu firma Livo wybrała bazę danych Oracle Autonomous Database umiejscowioną w Centrum Obliczeniowym Oracle we Frankfurcie.
„Zastosowanie autonomicznej bazy danych, to doskonały wybór, który zapewnia wyjątkową wygodę obsługi infrastruktury IT oraz przewidywalne koszty, które łatwo jest ująć w operacyjnych budżetach firmy” – komentuje Michał Chmela z działu Oracle Direct. „Automatyzacja działania bazy danych powoduje, że użytkownikowi odpada znaczny wysiłek związany z aktualizacjami narzędzi, co dodatkowo wpływa na zwiększenie poziomu zabezpieczeń bazy. Najczęściej spotykanymi przypadkami włamań cyber-przestępców są właśnie te, które wykorzystują luki w aktualizacjach, jakich nie wykonali na czas administratorzy – czy to przez roztargnienie, czy też z powodu przeciążenia codzienną pracą”.
Dzięki umieszczeniu systemu w Chmurze Oracle można było uzupełnić funkcjonalność aplikacji o wiele dodatkowych funkcji opartych o algorytmy sztucznej inteligencji oraz silniki tłumaczeń maszynowych bazujących na sieciach neuronowych.
„Dodatkowo system LivoLink zapewnia usługi OCR, transkrypcję plików audio, konwersję danych, czy automatyczną korektę językową” – podsumowuje Piotr Kowalewski. „Warto zaznaczyć, że korzystanie z autonomicznej bazy danych Oracle daje nam wiele korzyści w różnych aspektach. Nasz zespół IT ciągle się rozrasta i wiecznie jest za mały jak na nasze ambicje i plany. Skorzystaliśmy więc z możliwości odciążenia naszych specjalistów od typowych prac administracyjnych nad bazą danych, zostawiając wszystkie aspekty utrzymaniowe po stronie usługi bazy Oracle Autonomous. Podczas procesu ewaluacji badaliśmy kilka ofert bazy danych w chmurze – wybraliśmy Oracle ze względu na najlepszy kontakt i warunki finansowe”.
https://itreseller.pl/itrnewboimy-sie-o-finansowa-przyszlosc-i-odwracamy-od-gotowki-gdy-chodzi-o-finanse-coraz-czesciej-ufamy-technologii-nie-ludziom/