Logitech informuje o postępie w redukcji emisji dwutlenku węgla w raporcie wpływu na rok budżetowy 2024 

Firma Logitech International opublikowała coroczny raport* dotyczący wpływu za rok finansowy 2024, w którym szczegółowo opisano postępy firmy w realizacji swoich ambicji w zakresie zrównoważonego rozwoju. 

Spółka raportuje ciągły postęp w zakresie redukcji emisji dwutlenku węgla przez produkty w całym swoim portfolio dzięki Designing for Sustainability (DfS). W 2023 roku modyfikacje na poziomie produktu przełożyły się na redukcję niemal 139 000 ton CO2 w całym portfolio i działalności Spółki, co odpowiada około 13 000-krotnemu okrążeniu Ziemi przeciętnym samochodem benzynowym.

„Logitech kontynuuje swoje wpływowe i pionierskie wysiłki na rzecz zrównoważonego rozwoju – powiedziała Hanneke Faber, dyrektor generalna firmy Logitech. – W naszym dążeniu do osiągnięcia naszego ambitnego krótkoterminowego celu, jakim jest redukcja emisji z zakresu 3 o 50% do 2030 r., zmniejszyliśmy nasz ślad węglowy (zakres 1 i 2) o 58% od 2019 r. oraz emisję w naszym łańcuchu wartości (zakres 3) o 24% w porównaniu do roku 2021. Projektowanie pod kątem zrównoważonego rozwoju i wykorzystywanie odnawialnych źródeł energii będzie naszą drogą do dalszego zmniejszania naszego śladu”.

Projektowanie pod kątem zrównoważonego rozwoju Logitech wykorzystuje moc projektowania, aby pobudzić innowacje i skalować postęp.

Wpływ na środowisko i społeczeństwo jest sumiennie uwzględniany przy każdej decyzji projektowej, od momentu pozyskania surowców aż do końca życia produktu. Firma celowo uwzględnia redukcję śladu węglowego produktów w swoich kryteriach projektowych w całym swoim portfolio.

Spółka zmniejszyła swój ślad węglowy i osiągnęła następujące wyniki:

  • 3 na 4 produkty wykorzystują tworzywa sztuczne Next Life (tworzywo sztuczne pochodzące z recyklingu), co eliminuje ponad 25 000 t CO2 w 2023 r.;
  • od rozpoczęcia programu w 2020 r. uniknięto łącznie 75 000 t CO2 i ponad 30 000 ton pierwotnego plastiku;
  • przejrzystość: 66% produktów Logitech jest obecnie oznaczonych etykietą węglową, w porównaniu z 42% w 2022 r.;
  • firma dąży do tego, aby do końca 2025 r. wszystkie swoje produkty posiadały oznaczenia węglowe;
  • 66 linii produktów wykorzystuje niskoemisyjne aluminium produkowane z wykorzystaniem energii odnawialnej, co eliminuje ponad 13 000 t CO2 w 2023 roku;
  • 19% produktów wykorzystuje opakowania papierowe z certyfikatem FSC™, a większość (73%) wprowadzanych na rynek nowych produktów wykorzystuje opakowania z certyfikatem FSC™.
  • na całym świecie 94% śladu energetycznego Spółki pochodzi z bezpośrednich i pośrednich zakupów energii odnawialnej.

Logitechowi udało się osiągnąć parytet płci na wysokich stanowiskach w firmie. W zespole kierowniczym stosunek liczby mężczyzn do kobiet wynosi 50:50, a na jego czele stoi kobieta na stanowisku dyrektora generalnego. Z kolei w zarządzie reprezentowanych jest 40% kobiet.

Firma w dalszym ciągu udoskonala programy i produkty promujące równość i włączenie społeczne w społecznościach na całym świecie.

Oprócz działań na rzecz zmniejszenia różnic między płciami w całej branży technologicznej koncentruje się na tworzeniu bezpiecznych i włączających środowisk dostępnych cyfrowo oraz na współpracy z organizacjami takimi jak Girls Who Code, AbleGamers, GLAAD, Team4Tech i The Royal College of Art w Londynie.

*Raport wpływu firmy Logitech na rok 24 został opracowany w odniesieniu do standardów Global Reporting Initiative (GRI) oraz zgodnie z inicjatywą ONZ Global Compact (UNGC) i celami zrównoważonego rozwoju ONZ (SDG).