Logitech ujawnia wyniki kwartalne – firma konsekwentnie rośnie na pracy zdalnej i ten trend zapewne się utrzyma.

Kwartalna sprzedaż firmy Logitech rośnie w związku z boomem związanym z pracą z domu. Mimo iż trwa on już ponad 1,5 roku, trend ten nie słabnie. 

Logitech poinformował o wzroście sprzedaży trzecim kwartale roku kalendarzowego. Producent komputerowych urządzeń peryferyjnych nadal odnotowuje wzrost popytu na swoje produkty, co nie powinno dziwić w obliczu kolejnych fal pandemii i popularyzacji pracy zdalnej. Szwajcarsko-amerykańska firma, znana z klawiatur, myszy i zestawów słuchawkowych, ale też kamer internetowych i rozwiązań wideokonferencyjnych, podaje, że jego sprzedaż w kwartale zakończonym 30 września wzrosła o 4%, do 1,31 miliarda dolarów, pokonując prognozę analityków, wynoszącą 1,25 miliarda. Dochód operacyjny non-GAAP spadł o 40% do 211 milionów dolarów w ciągu kwartału.

Podając wyniki, firma utrzymała roczną prognozę na rok finansowy (do marca 2022 r.) i podała, że ​​spodziewa się całorocznego dochodu operacyjnego non-GAAP w wysokości od 800 mln do 850 mln USD.

 

„Potwierdzamy nasze całoroczne prognozy, pomimo bezprecedensowych wyzwań w branży łańcucha dostaw” – powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny Bracken Darrell.

 

Co sprawia, że Logitech notuje, miesiąc za miesiącem, kolejny raz wzrost sprzedaży? Obszary są przynajmniej dwa. Pierwszy to, naturalnie praca zdalna. Ponieważ biura, urzędy i szkoły na całym świecie często pracują w trybie zdalnym lub hybrydowym, wymuszając na użytkownikach zakup np. kamer internetowych, słuchawek i mikrofonów. Drugi trend, to wzrost znaczenia gamingu jako fragmentu IT, ale i sektora rozrywkowego. Gry stają się ważną częścią gospodarek, a Logitech jest czołowym producentem akcesoriów takich jak myszy i klawiatury dla graczy, ale też słuchawek i padów.

 

https://itreseller.pl/tesla-chiny-q3-2021/