Logitech zaliczył słabszy kwartał. Wyniki firmy za Q3 2022.
Logitech odnotował duży spadek kwartalnej sprzedaży i zysków. Należy jednak pamiętać, że obecnie firma, która zanotowała wspaniały wzrost w czasie pandemii, działa w innych warunkach.
Szwajcarski producent komputerowych urządzeń peryferyjnych został dotknięty trudnościami makroekonomicznymi. Świat kupuje mniej w czasie niepewności, kryzysu i wysokiej inflacji. Spowolnienie gospodarcze widoczne jest na całym świecie. Logitech nie będzie jedynym, którego wyniki będą słabsze w końcówce 2022 roku.
Jak kształtowały się wyniki finansowe Logitechu? Producent klawiatur, myszy, słuchawek i systemów wideokonferencyjnych odnotował 12% spadek sprzedaży, do 1,15 miliarda dolarów. Widać przy tym jak duży wpływ ma kurs dolara, bowiem w stałych walutach, co niweluje wpływ wahań kursów walut, sprzedaż spadła o 7%. Zysk operacyjny non-GAAP spadł o 26% do 156 milionów USD w drugim kwartale roku finansowego Logitech.
Zaskoczenia w tych wynikach być nie powinno. Logitech w lipcu obniżył swoje prognozy na cały rok, potwierdził we wtorek prognozy, spodziewając się spadku sprzedaży o 4% do 8% w stałych walutach i dochodu operacyjnego non-GAAP 650 mln USD. Trudno się dziwić spadkom, które wynikają poniekąd także z… sukcesu firmy.
Łatwo zapomnieć, że Logitech osiągnął rewelacyjne wyniki podczas pandemii. Firma była beneficjentem zdalnego modelu pracy wymuszonego lockdownami. Tymczasem dziś, w świecie niemal już bez lockdownów, Logitech, przyrównując wyniki rok do roku, osiąga jedynie kilkuprocentowy spadek sprzedaży – biorąc pod uwagę warunki w Q3 2022, a w Q3 2021, tak niewielki spadek obecnie należałoby uznać raczej za sukces…jednak giełda i inwestorzy oczekują stałego wzrostu. Za słabsze wyniki „polecą głowy”.
Logitech podał, że dyrektor finansowy, Nate Olmstead, odejdzie z firmy. Olmstead pozostanie tymczasowo w swojej roli, a Logitech rozpocznie poszukiwania jego następcy.