Magdalena Włodarczyk obejmuje stanowisko Head of Sales DaaS w Grupie Komsa – będzie odpowiadać za wprowadzenie na polski rynek usługi DaaS

Grupa KOMSA, wiodący dostawca urządzeń mobilnych dla firm w Europie, wprowadza na polski rynek cieszącą się dużą popularnością w krajach Europy Zachodniej usługę DaaS (Device as a Service). O perspektywach rozwojowych tej nowej formy finansowania sprzętu dla rodzimych przedsiębiorstw oraz wynikających z niej korzyściach dla biznesu mówi Magdalena Włodarczyk, której powierzono stanowisko Head of Sales DaaS w KOMSA.

Wynajem firmowych telefonów komórkowych i tabletów staje się coraz bardziej interesujący dla średnich i dużych organizacji, które szukają nowoczesnych produktów i dla których kluczowa jest przewidywalność wydatków. Ten model pozyskiwania sprzętu z powodzeniem funkcjonuje już np. w Niemczech. Kwestią czasu było to, kiedy pojawi się on również na rodzimym rynku.

 

Nowa usługa, nowy szef sprzedaży

Za rozwój nowej usługi KOMSA w naszym kraju będzie odpowiedzialna Magdalena Włodarczyk, która objęła stanowisko Head of Sales DaaS w strukturze Grupy.

 

Do wprowadzenia wynajmu urządzeń mobilnych na polski rynek przymierzaliśmy się w Grupie KOMSA od dłuższego czasu. Doświadczenia zdobyte na innych rynkach, między innymi niemieckim, pozwoliły nam przygotować usługę, która z jednej strony odpowiada doskonale na zmieniające się potrzeby średnich i dużych przedsiębiorstw w Polsce, a z drugiej ma ogromny potencjał wzrostowy z punktu widzenia naszego biznesu. Osobiście odczuwam ogromną satysfakcję, że wychodzimy do polskich firm z dobrze przemyślaną i dopracowaną ofertą. Moim celem jest bowiem dostarczanie optymalnych rozwiązań dla naszych obecnych i przyszłych klientów. – mówi Magdalena Włodarczyk.

 

Magdalena Włodarczyk to doświadczona profesjonalistka z tytułem MBA zdobytym na Uniwersytecie w Birmingham. Posiada 14-letnie doświadczenie w zakresie strategii sprzedaży, rozwijania nowych biznesów i obsługi klientów na rynku B2B. Praktyczną wiedzę zdobywała, zajmując się zarządzaniem zespołami sprzedażowymi i marketingiem w różnych branżach. Do Grupy KOMSA dołączyła w marcu tego roku.

Finansowanie, które zmienia status quo

Jedną z podstawowych korzyści, jaką przedsiębiorcy odnajdą w przypadku usługi DaaS, jest dostęp do szerokiego portfolio urządzeń najnowszej generacji oraz usług towarzyszących, które wspierają mobilne miejsce pracy. W kontekście rozwiązania, jakie oferuje KOMSA, mogą oni korzystać z oferty smartfonów i tabletów tak renomowanych marek, jak Apple, Samsung czy Google Pixel. Ale nie jest to jedyna zaleta tego modelu finansowania, na co zwraca uwagę Magdalena Włodarczyk.

 

– Szacujemy, że firmy korzystające z naszego modelu wynajmu Device as a Service mogą zaoszczędzić nawet do 20% kosztów IT – podkreśla managerka i dodaje: DaaS łączy w sobie bowiem zalety leasingu, czyli niskie zaangażowanie kapitałowe i stałą miesięczną opłatę. Wszystkie składniki kosztów są w pełni przewidywalne i ustalone już w momencie zawierania umowy. Mamy tu zatem pełną transparentność. Niewątpliwą korzyścią usługi, wpływającą pozytywnie na działalność operacyjną, jest także jej elastyczność. Przedsiębiorstwa mają możliwość dostosowania ilości urządzeń do zmieniającej się liczby pracowników. Tym samym mogą optymalizować środki zainwestowane w zarządzanie flotą. Jest to szczególnie istotny aspekt w dobie niepewności, jaka panuje obecnie na rynku pracy, i w czasie grupowych zwolnień, o których coraz częściej słyszymy z mediów.

 

W ramach wprowadzanego modelu wynajmu KOMSA gwarantuje również przedsiębiorstwom m.in. certyfikowane usuwanie danych, wymianę urządzenia w przypadku jego uszkodzenia lub kradzieży, a wszystko to do maksymalnie 48 godzin. Nie bez znaczenia jest także fakt, że DaaS wpisuje się w filozofię ESG i gospodarki o obiegu zamkniętym dzięki możliwości nadania zużytemu sprzętowi drugiego życia.

Wszystkie powyższe kwestie sugerują, że w przypadku modelu DaaS od KOMSA mamy do czynienia z usługą „All in One”, która może stać się „game changerem”, jeśli chodzi o rynek urządzeń mobilnych dla biznesu w Polsce. To nie tylko prosty sposób dla firm, aby korzystać z najnowocześniejszych technologii, ale także szereg korzyści finansowych, bezpieczeństwo i elastyczność w zarządzaniu flotą mobilną w organizacji.